W marcu 2015 roku Oponeo.pl wygenerowało 39,2 mln zł przychodów, co stanowi 24-proc. wzrost względem przychodów z marca 2014 roku. Łącznie po pierwszych trzech miesiącach 2015 roku internetowy sprzedawca opon uzyskał 75 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 60,4 mln zł w analogicznym okresie 2014 roku.
Wyższe przychody są rezultatem 30-proc. wzrostu zamówień, jaki Oponeo.pl odnotowało na wszystkich rynkach. W Polsce spółka zrealizowała o 13 proc. więcej zamówień w ujęciu r/r, a na rynkach zagranicznych, na których nie działa poprzez spółki zależne, odnotowała 61-proc. wzrost. Wzmożone zainteresowanie oponami letnimi zarówno w Polsce, jak i za granicą, pojawiło się w połowie ubiegłego miesiąca.
– Na polskim rynku w ostatnim tygodniu marca odnotowaliśmy ponad 100 proc. więcej zamówień niż w pierwszym tygodniu ubiegłego miesiąca, zaś na rynkach zagranicznych znaczący pik sprzedażowy zauważalny był w połowie miesiąca. – mówi Dariusz Topolewski, prezes zarządu Oponeo.pl.

(Fot: spółka/oponeo.pl)
Internetowy sprzedawca opon w lutym podzielił się wynikami finansowymi. W IV kwartale 2014 roku skonsolidowane przychody Oponeo.pl wzrosły w ujęciu r/r o 21 proc. do 127,35 mln zł. Grupa wypracowała 4,72 mln zł zysku EBIT wobec 6,46 mln zł uzyskanych rok wcześniej. Natomiast czysty zysk opiewał na 4,21 mln zł w porównaniu z 7,36 mln zł. W całym 2014 roku przychody grupy powiększyły się o 25 proc. do 322,7 mln zł. Wpływ na rekordową wartość sprzedaży miał 24-proc. wzrost zamówień odnotowany na wszystkich rynkach. Przychody z zamówień krajowych, które stanowią 72 proc. ogólnych wzrosły o 14 proc. r/r. Natomiast przychody zagraniczne, których udział zwiększył się z poziomu 22 proc. w 2013 roku do 28 proc., powiększyły się o 62 proc. W samym IV kwartale odnotowano 25-proc. zwyżkę zamówień.>> W serwisie znajdziesz szczegółowe omówienie wyników przygotowane przez naszego analityka
W poniedziałek akcje Oponeo.pl tracą na wartości ok. 1 proc., a jeden walor jest wyceniany na 10,50 zł. Spółka na GPW jest obecna od 2007 roku. Obecnie jest liderem w sprzedaży internetowej opon z 75-proc. udziałem w polskim rynku.