
Ralf Schmid, prezes zarządu Uniwheels AG
Grupa Uniwheels to jeden z największych europejskich dostawców felg dla producentów samochodów na pierwszy montaż (OEM – Original Equipment Manufacturer). Grupa ma trzy zakłady produkcyjne, w tym dwa w Stalowej Woli oraz zakład w Niemczech. W 2014 roku Grupa Uniwheels sprzedała 7,2 mln felg (+5,2 proc. r/r), z czego ok. 5,8 mln felg dostarczyła producentom samochodów takim jak Audi, BMW/MINI, Mercedes/AMG, Jaguar/Land Rover, PSA, Volvo i inni, oraz ok. 1,4 mln felg sprzedała na rynku detalicznym pod markami własnymi ATS, RIAL, ALUTEC i ANZIO. Przychody Grupy w 2014 roku wyniosły 362,6 mln EUR, EBITDA 46,8 mln EUR a zysk netto 22,8 mln EUR.
Gościem poniedziałkowego spotkania on-line z użytkownikami StockWatch.pl był Ralf Schmid, prezes zarządu Uniwheels. Tematem spotkania były szczegóły trwającego obecnie IPO oraz plany rozwoju grupy. Zapisy na akcje Uniwheels AG trwają do 22 kwietnia. Środki pozyskane ze sprzedaży nowych akcji mają posłużyć do sfinansowania pierwszego etapu budowy nowego zakładu produkcyjnego w Stalowej Woli.
– Nowa inwestycja zostanie przeprowadzona w dwóch etapach. Pierwszy etap, finansowany głównie z IPO zostanie ukończony jesienią 2016 roku i pozwoli zwiększyć produkcję o 1,2 mln felg. Drugi etap budowy nowego zakładu powinien zakończyć się w 2018 roku wraz z uzyskaniem łącznych mocy produkcyjnych w wielkości ok. 1,9 mln felg rocznie (czyli dodatkowe 700 tys. felg). – nakreślał plany rozwojowe Ralf Schmid w rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl.
>> Przebieg całego spotkania on-line z prezesem Uniwheels AG >> znajdziesz na specjalnej stronie czatu w serwisie StockWatch.pl
Łączna wartość inwestycji w Stalowej Woli ma przekroczyć 80 mln EUR. Prezes spółki dodał, że drugi etap zostanie sfinansowany środkami z bieżących przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej lub z dostępnych linii kredytowych.
Oferta publiczna nie jest podzielona na transze. Cenę maksymalną akcji wyznaczono na 119 zł za sztukę. Informacje o ostatecznej cenie emisyjnej i liczbie akcji inwestorzy poznają 24 kwietnia, a przydział nastąpi 29 kwietnia. Publiczna oferta obejmuje 2,4 mln akcji nowej emisji oraz tyle samo akcji sprzedawanych przez dotychczasowego akcjonariusza. Jeśli emisja zakończy się sukcesem, wszystkich walorów będzie 12,4 mln. Obecnie jedynym udziałowcem spółki jest Uniwheels Holding z Malty, nad którą piecze sprawuje Ralf Schmid (92 proc. głosów), założyciel i prezes Uniwheels AG oraz Michael Schmid (8 proc.).
– Przy założeniu sprzedaży wszystkich akcji (nowa emisja + „stare” akcje), nowi akcjonariusze będą mieli ok. 39-proc. udział w kapitale zakładowym. – dodał Ralf Schmid.
Uniwheels AG zamierza dzielić się zyskiem z nowymi akcjonariuszami. Polityka dywidendowa zakłada coroczną wypłatę w wysokości połowy wypracowanego zysku netto, ale pod pewnymi warunkami.
– Spółka planuje wypłatę rocznej dywidendy wynoszącej ok. 50 proc. skonsolidowanego zysku netto, pod warunkiem wygenerowania wystarczających wolnych przepływów pieniężnych oraz zysku netto w rocznym jednostkowym sprawozdaniu finansowym spółki sporządzonym zgodnie z niemieckim kodeksem handlowym Handelsgesetzbuch. – powiedział szef Uniwheels AG.
Z symulacji przeprowadzonej przez StockWatch.pl w oparciu o aktualne parametry oferty wynika, że wskaźniki fundamentalne Uniwheels AG są na zbliżonych poziomach względem średniej w branży motoryzacyjnej. Na tle szerokiego rynku wycena jest znacznie wyższa. Przy założeniu, że cena maksymalna zostanie utrzymana, w dniu debiutu C/WK producenta felg aluminiowych wyniesie 2,38, przy średniej dla sektora równej 2,20 i 1,75 dla WIG. C/ZO spółki wyniesie 11,25, wobec 12,21 w sektorze. Do porównania zestawiliśmy także parametry spółek Oponeo.pl, Dębica i Boryszew . >> Sprawdź jak na tle rynku oraz sektora prezentują się pozostałe wskaźniki Uniwheels AG