W maju skonsolidowane przychody LPP wzrosły w ujęciu r/r o 12 proc. do około 447 mln zł. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży spadła o około 10 p.p. do 52 proc. Przypomnijmy, że w kwietniu przychody wzrosły o 1 proc., a marża skurczyła się o 6 p.p. do 56 proc. Narastająco od początku roku wartość przychodów wyniosła 1.833 mln zł, rosnąc o 6 proc. Powierzchnia handlowa sklepów na koniec maja wyniosła ok 770,4 tys. mkw. i była większa o 17 proc. od powierzchni handlowej na koniec maja ubiegłego roku.
Analitycy nie kryją niezadowolenia z majowych wyników LPP. Przede wszystkim zwracają uwagę na duży zjazd marży.
– Wyniki są słabe, jeśli nie bardzo słabe. Pod względem przychodów maj nie wypadł może bardzo źle, bo dynamika wzrostu sprzedaży jest dwucyfrowa, a w ostatnich miesiącach była jednocyfrowa, ale odbyło się to kosztem marż z powodu dużej akcji wyprzedażowej. Marża spadła w maju o ok. 10 punktów procentowych, nie pamiętam tak dużego spadku. – powiedział Łukasz Wachełko, analityk Wood&Co (PAP).
LPP w wynikach kwartalnych nie ustrzegł się straty. W I kwartale 2015 r. strata netto przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej wyniosła w I kwartale 2015 r. 37,3 mln zł wobec 14,9 mln zł straty rok wcześniej. Na poziomie operacyjnym był zysk w wysokości 23,7 mln zł wobec prognozowanej przez analityków straty w wysokości 15 mln zł. Towarzyszył temu 6-proc. wzrost przychodów, które przekroczyły poziom 1 mld zł.
>> W serwisie znajdziesz analizę aktualnej sytuacji fundamentalnej LPP po wynikach za I kwartał 2015 r. >> Zobacz analizę raportu kwartalnego przygotowaną przez analityka portalu StockWatch.pl
W reakcji na majowe wyniki sprzedaży kurs akcji LPP spadł w poniedziałek o 5,5 proc. Od początku roku notowania spółki są na 1-proc. plusie, a w skali 12 miesięcy straciły na wartości ponad 10 proc. Natomiast stopa zwrotu za ostatnie 3 lata to 164 proc.