jlexywzw
Advertisement
PARTNER SERWISU
gtnewpsc

Alibaba z gigantycznym zyskiem kwartalnym i kursem akcji na minimach

Podczas ubiegłorocznego IPO inwestorzy wyrywali sobie z rąk akcje chińskiego giganta, który ostatecznie bez większego wysiłku zebrał z rynku 25 mld dolarów. Dziś akcjonariusze Alibaby mocno zastanawiają się nad trzymaniem akcji, ponieważ ich kurs jest coraz bliżej ceny z oferty publicznej. W środę notowania spółki zanurkowały o 5 proc., a impulsem były znacznie słabsze od oczekiwań wyniki kwartalne.

W II kwartale zysk netto chińskiego giganta urósł w ujęciu r/r o 148 proc. do 30,816 mld Juanów (4,97 mld dolarów), a mimo to inwestorzy wolą wyprzedawać akcje Alibaby.  (Fot. materiały prasowe)

W II kwartale zysk netto chińskiego giganta urósł w ujęciu r/r o 148 proc. do 30,816 mld Juanów (4,97 mld dolarów), a mimo to inwestorzy wolą wyprzedawać akcje Alibaby. (Fot. materiały prasowe)

Przychody Alibaba Group Holding Limited (NYSE: BABA) wyniosły w II kwartale 20,2 mld juanów (3,26 mld dolarów) i były o 28 proc. wyższe r/r. Choć dynamika wzrostu przy takich obrotach nadal robi wrażenie, to jest niestety najniższa w ciągu ostatnich trzech lat. Rynek oczekiwał od chińskiego potentata sprzedaży online przychodów w przedziale 3,32-3,42 mld dolarów, czyli o 60-70 mln dolarów wyższych niż zaraportowane.

Wartość wolumenu obrotu (GMV) zrealizowanego za pomocą serwisów Alibaby wyniosła 673 mld juanów i była wyższa o 34 proc. r/r. Dla porównania wzrost GMV w poprzednim kwartale wyniósł 40 proc., a jeszcze kwartał wcześniej nawet 49 proc. Warto także zwrócić uwagę, że niższa dynamika przychodów, od wzrostu realizowanego przychodu wskazuje na spadek prowizji. Współczynnik monetyzacji wyniósł w II kwartale 2,33 proc. i był o 0,19 punktu procentowego niższy r/r.>> O wynikach kwartalnych największych światowych koncernów piszemy tutaj

Wolumen transakcji zrealizowanych przez Alibaba Group (źródło: prezentacja spółki)

Wolumen transakcji zrealizowanych przez Alibaba Group (źródło: prezentacja spółki)

Udział chińskiego rynku w przychodach spadł z 85 proc. do 83 proc. Wzrost przychodów z detalicznego wolumenu obrotów w Chinach wyniósł 24 proc., natomiast przychody od transakcji hurtowych na krajowym rynku zwiększyły się o 41 proc. Najwyższą dynamikę sprzedaży spółka odnotowała ze sprzedaży oferowanych usług w chmurze i infrastruktury internetowej – 106 proc., ale ich udział w sprzedaży to zaledwie 2 proc. 

Koszty własne sprzedaży wyniosły 6,711 mld juanów (1,083 mld dolarów), a ich udział w przychodach wzrósł do 33 proc. z 29 proc. przed rokiem. Spadek rentowności wynika ze zwiększenia kosztów pozyskania ruchu i wzrostu kosztów nowych aktywności – sprzedaży na urządzeniach mobilnych oraz w kanale telewizyjnym. Mocny wzrost zaliczyły także koszty operacyjne, przez co EBIT wyniósł tylko 832 mln dolarów i był niższy o 25 proc. r/r.

>> Dzięki kontraktom CFD na akcje Alibaba Group w City Index możesz wykorzystać dźwignię finansową, która pozwoli wykorzystać każdy ruch ceny na rynku. >> Odwiedź stronę, załóż konto i odbierz bonus na start.

Za to zysk netto chińskiego giganta za II kwartał osiągnął poziom 30,816 mld Juanów (4,97 mld dolarów) i był wyższy o 148 proc. od wyniku uzyskanego przed rokiem. Mocny wzrost wynika ze zdarzeń jednorazowych – przede wszystkim sprzedaży części udziałów w spółce Alibaba Pictures i w konsekwencji jej dekonsolidacji i wyceny w wartości godziwej.

– W kwartale zakończonym w czerwcu operowaliśmy bardzo dobrze. GMV wzrósł do 109 mld dolarów i był o 28 mld dolarów wyższy rok do roku. Poczyniliśmy także znaczący postęp w monetyzacji ruchu mobilnego, którego udział w sprzedaży przekroczył w Chinach pierwszy raz 50 proc. Wygenerowaliśmy potężne przepływy operacyjne w wysokości 1,5 mld dolarów w tym kwartale. Nadal realizujemy naszą strategię rozwoju i koncentrujemy się na budowie wartości. – podsumował wyniki Maggie Wu, CFO Alibaba Group.

Kapitalizacja Alibaba Group wyniosła po sesji 184 mld dolarów, co implikuje współczynnik C/Z na poziomie 47 i oczekiwanie szybkiego wzrostu. Nie może zatem dziwić, że inwestorzy nerwowo zareagowali na raport i niższe od spodziewanych tempo rozwoju i sprzedaży. Akcje spółki na środowej sesji Wall Street straciły ponad 5 proc., a kurs akcji zamknął się na poziomie 73,38 dolarów na akcje, czyli tylko 5,38 dolara powyżej ceny z IPO. Kurs światowego lidera sprzedaży online od listopada znajduje się w trendzie spadkowym i na razie nic nie wskazuje, aby doszło do jego odwrócenia 

baba

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Najnowsze wiadomości (aktualności, giełda, akcje)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat