Domodi, spółka kontrolowana przez Wirtualną Polskę nabyła 100 proc. udziałów swojego głównego konkurenta – Allani. Wartość transakcji wyniosła 11,3 mln zł. Allani.pl to specjalistyczny marketplace modowy z elementami społecznościowymi, agregujący ofertę ponad 110 sklepów, m.in. Zalando, Answear czy eobuwie. Platforma jest kanałem dystrybucji ponad 400 tys. produktów takich marek jak m.in. Monnari, Wojas, Tommy Hilfiger, Lacoste, Kazar, Simple, Venezia, Wittchen czy Gino Rossi. Z usług Allani.pl korzysta miesięcznie niemal 900 tys. realnych użytkowników. Według danych Megapanel PBI/Gemius, w sierpniu 2015 r. Allani.pl oraz serwisy e-commerce Grupy WP łącznie odwiedziło ponad 2,7 mln użytkowników (Real Users), co według estymacji zapewni grupie awans na piąte miejsce na liście największych podmiotów z sektora e-commerce w Polsce. Jeśli chodzi o Domodi.pl, to integracja z Wirtualną nastąpiła we wrześniu 2014 r. i od tego czasu liczba użytkowników korzystających z serwisu wzrosła z 1,1 mln do 2,1 mln według danych z sierpnia 2015 r.
– Konsolidację rynku odzieżowego e-commerce realizujemy razem z naszymi wspólnikami z Domodi. Dzisiejsza transakcja pozwala nam skokowo zwiększyć skalę działania i wzmacnia nas o utalentowany zespół Allani. Warto podkreślić, że inwestujemy w agregatory ofert, nie konkurujemy z naszymi klientami – sklepami internetowymi z odzieżą, a przekazujemy im użytkowników z konkretnymi intencjami zakupowymi. Rolą Wirtualnej Polski jest inspirowanie i wspomaganie 18 mln Polaków w ich decyzjach zakupowych. Domodi i Allani razem pomogą nam w realizacji tej misji, obsługując już w tej chwili 2,5 mln Polaków każdego miesiąca. – komentuje Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding.
>> W serwisie znajdziesz analizę aktualnej sytuacji fundamentalnej Wirtualnej Polski po wynikach za II kwartał >> Zobacz analizę najnowszego raportu przygotowaną przez analityka portalu StockWatch.pl
Giełdowa grupa zrealizowała już szóstą akwizycję od chwili przeprowadzenia IPO. Na przestrzeni ostatnich miesięcy zakupiono internetowe platformy radiowe OpenFM oraz PolskaStacja.pl, porównywarki finansowe Finansowysupermarket.pl oraz Web Broker i spółkę NextWeb Media prowadzącą serwisy ABCzdrowie.pl i parenting.pl
Niedawno Wirtualna Polska dostała też kolejną rekomendację kupuj. Zalecenie wydał Trigon DM, a cena docelowa to 46,50 zł. Analitycy Trigon DM pozytywnie oceniają strategię spółki, która zakłada umocnienie pozycji rynkowej, poprzez wzrost organiczny i przejęcia. Wcześniej rekomendacje kupuj wydali DM mBank, DM PKO BP i Pekao Banking Investment, wyceniając akcje w przedziale 41,81-44,70 zł. Wirtualna zadebiutowała na giełdzie w maju i od tego czasu jej notowania zyskały 13,5 proc.