Livechat Software kontynuuje wzrost sprzedaży. W miesiąc liczba klientów korzystających z płatnej wersji produktu LiveChat wzrosła o 351 netto. To oznacza, że na początku października spółka miała w sumie 16.949 klientów. W ujęciu miesiąc do miesiąca wzrost wynosi ponad 2 proc., a w skali r/r jest bliski 38 proc. Dla porównania w sierpniu br. liczba klientów wzrosła o 394, a w lipcu o 312. Wypracowane liczby są zbliżone do tych z 2015 r. Kolejno od lipca do września ubiegłego roku wzrosty sięgały odpowiednio 302, 402 i 357.
LiveChat utrzymuje się na ścieżce dynamicznego wzrostu. W I kwartale roku obrotowego 2016/2017 (kwiecień-czerwiec) grupa wypracowała 16,58 mln zł przychodów, poprawiając się o 48 proc. r/r. Kluczowym czynnikiem dla wyników finansowych jest tempo pozyskiwania nowych klientów usługi LiveChat. Na koniec I kwartału spółka miała 15.892 korzystających z płatnej wersji usługi. W samym kwietniu ich liczba wzrosła o 450 netto, w maju o 428, a w czerwcu – o 482. W omawianym kwartale zysk operacyjny wzrósł o 48 proc. do 11,2 mln zł, a netto o 54 proc. do 9,1 mln zł.
W szybkim tempie rośnie też cash flow operacyjny. W okresie kwiecień-czerwiec wyniósł 9,6 mln zł, co dało wzrost o 54 proc. Na koniec czerwca środki pieniężne i ich ekwiwalenty stanowiły 31,9 mln zł wobec 23,2 mln zł z końca marca. Zobowiązania i rezerwy nie przekraczały 2,8 mln zł. >> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom LiveChat Software
W poniedziałek akcje spółki nieznacznie tracą na wartości. Jednak od początku roku zyskały na wartości 30 proc., a roczna stopa zwrotu sięga 48 proc.