W II kwartale roku obrotowego 2016/2017 (okres lipiec-wrzesień) LiveChat Software wypracował 17,9 mln zł przychodów. Rezultat okazał się zbieżny z konsensusem PAP i wyższy o 45 proc. w ujęciu r/r. Na poziomie EBITDA wynik wzrósł w ujęciu bazowym o 48 proc. do 12,6 mln zł. Rynek oczekiwał 12,2 mln zł. Zysk netto wzrósł o 43 proc. do 9,7 mln zł. Średnia prognoza analityków to 9,6 mln zł.
– Wyniki za II kwartał są zbliżone do konsensusu rynkowego. Na postrzeganie spółki będzie miał wpływ osłabienie PLN wobec USD oraz postrzeganie perspektyw rozwoju organicznego spółki. Aktualnie spółka jest notowana z P/E’17 na 33x i PE’18 na 26x. – komentuje Sobiesław Kozłowski, analityk Raiffeisen Brokers.
Także w wynikach półrocznych roku obrotowego 2016/2017 (okres kwiecień-wrzesień) widać podobne trendy. Przychody skoczyły o prawie 46 proc. do 34,5 mln zł, EBITDA o 48 proc. do 24,2 mln zł i w podobnej skali rósł zysk netto do 18,8 mln zł. Cash flow poprawił się o 42 proc. do 18,9 mln zł. Kluczowe dla wyników jest tempo pozyskiwania nowych klientów usługi LiveChat. Na koniec I kwartału spółka miała 15.892 klientów aktywnych i płacących klientów swojej usługi, wobec 11.213 klientów przed rokiem. Na koniec I półrocza baza klientów liczyła 16.949 firm wobec 12.284 przed rokiem.
Z końcem września spółka dysponowała środkami pieniężnymi w kwocie 12,65 mln zł. To ważne w kontekście przyszłej dywidendy. Za poprzedni rok finansowy LiveChat wypłacił 27,81 mln zł. >> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom LiveChat Software
– Zarząd nie widzi obecnie przesłanek do zmiany obowiązującej polityki dywidendowej, która przewiduje przeznaczanie na dywidendę całego zysku, pod warunkiem, że nie pojawią się projekty inwestycyjne, które zapewniłyby im wyższą stopę zwrotu. – czytamy w komentarzu zarządu do sprawozdania półrocznego.
W tym roku akcje spółki zyskały 33 proc., ale w ostatnich miesiącach przechodziły zadyszkę. Niemniej druga połowa listopada przyniosła powrót do wzrostów. Pomogło obserwowane osłabienie złotego względem dolara.