
Marcin Szewczykowski z zarządu Orbis SA na gorąco skomentował wyniki za I półrocze 2017 r.
Grupa Orbis zamknęła pierwsze półrocze rekordową sprzedażą. Przychody w okresie styczeń-czerwiec wzrosły r/r o 6,2 proc. do 679,5 mln zł, a wskaźnik EBITDA operacyjna poprawił się aż o 23 proc. i przekroczył okrągły poziom 200 mln zł. Dwucyfrowe dynamiki wystąpiły także na poziomie zysków. Zysk operacyjny podskoczył o 1/3 do 121,07 mln zł, a skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej poprawił się o 15 proc. i wyniósł 82,25 mln zł. Marcin Szewczykowski, CFO Grupy Hotelowej Orbis przyznał, że w śrubowaniu wyników pomaga sprzyjająca koniunktura gospodarcza.
– Zawsze podkreślaliśmy, że biznes hotelowy jest skorelowany ze wzrostem gospodarczym, bogaceniem się klientów w tej części Europy oraz poprawą infrastruktury transportowej. Wszystkie te czynniki umacniają się w ostatnim czasie i dają dobre prognozy na przyszłość, dlatego wierzymy w dalsze możliwości wzrostu organicznego. Równie ważnym priorytetem jest poszukiwanie możliwości nabywania nowych hoteli. – podsumował na żywo Marcin Szewczykowski, CFO Orbisu podczas czatu inwestorskiego w StockWatch.pl.
– Nadal widzimy możliwość wzrostu dla spółki, a historia pokazuje, ze istnieje mocne powiązanie między wzrostem gospodarczym a wynikami spółki, tzn. dopóki zakładamy wzrost gospodarczy wydaje się, że możemy zakładać również wzrost organiczny branży. – dodał.
Orbis zakłada, że tegoroczny wynik EBITDA osiągnie wartość w przedziale pomiędzy 450 i 460 mln zł. Prognoza EBITDA uwzględnia wynik z działalności operacyjnej, z wyłączeniem wpływu zdarzeń jednorazowych, takich jak sprzedaż nieruchomości, aktualizacja wartości aktywów trwałych, czy koszty restrukturyzacji zatrudnienia. Prognoza została sporządzona na podstawie wyników finansowych osiągniętych w pierwszym półroczu 2017 roku oraz przewidywanej sprzedaży w hotelach w kolejnych kwartałach br.
– Naszą prognozę budowaliśmy w oparciu o trendy na najważniejszych rynkach, które wydają się stabilne i rokują dalsze wzrosty. – powiedział CFO Orbisu.
Obecnie Orbis realizuje 4 inwestycje w hotelach własnych, łącznie blisko 600 pokoi, ale nie wyklucza też realizacji nowych projektów. Całoroczny CAPEX szacowany jest na ok. 150-170 mln zł.
– Inwestycje i zakupy są naszym DNA i przekładają się na wyższe ceny i lepszą marżowość, a ta z kolei na wyższy kurs akcji. – zaznaczył Marcin Szewczykowski, CFO Orbisu.
Grupa Orbis jest największym operatorem hotelowym w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Na koniec czerwca 2017 roku sieć grupy składała się w sumie ze 117 hoteli, dysponujących ponad 19,8 tys. pokoi. Większość z nich (70 obiektów) funkcjonuje w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 1997 r. Partnerem strategicznym Orbisu jest AccorHotels.