stlpqkew
Advertisement
PARTNER SERWISU
zkadmpob

LiveChat Software zarobił ponad 23 mln zł w I połowie roku obrotowego 2017/18

Omawiane walory:

Dostawca oprogramowania typu livechat podsumował I półrocze roku obrotowego 2017/18 roku finansowego (rozpoczętego 1 kwietnia). W minionym okresie spółka zanotowała dwucyfrowe przyrosty zysków w ujęciu r/r.

Skonsolidowane przychody grupy LiveChat Software wzrosły o 26 proc. do 43,6 mln zł w I połowie 2017/18 roku finansowego (rozpoczętego 1 kwietnia). Wynik EBITDA wzrósł w tym czasie o blisko 30 proc. do 31,3 mln zł, a zysk netto o 22,6 proc. do 23,1 mln zł.

– Jesteśmy skoncentrowani na tym, żeby rosnąć jak najszybciej. W LiveChat Software prowadzimy ponad 20 projektów rozwojowych różnego typu i o różnej skali, każdy z nich ma na celu zwiększenie naszych możliwości w zakresie pozyskiwania klientów. Naszym wewnętrznym celem, do którego dążymy, jest zwiększenie liczby klientów o tysiąc w ciągu miesiąca. Oczywiście, zanim to osiągniemy, czeka nas bardzo dużo pracy. – powiedział prezes Mariusz Ciepły.

W samym II kwartale przychody LiveChat wyniosły 22 mln zł i były o 22,6 proc. wyższe niż przed rokiem. Wynik EBITDA podskoczył o 24 proc. do 15,5 mln zł, a zysk netto o 23 proc. do 12 mln zł.

Rentowność sprzedaży brutto wzrosła w I połowie obecnego roku finansowego do 84 proc., wobec 83,2 proc. przed rokiem. Rentowność EBITDA wzrosła 2 pkt. proc. do 71,9 proc. Marża netto wyniosła 53 wobec 54,5 proc. przed rokiem. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom LiveChat Software

Kluczowe dla wyników LiveChat Software pozostaje tempo zwiększania bazy abonenckiej. Według stanu na 1 listopada z płatnego rozwiązania LiveChat korzystało 22.229 klientów, czyli o 27,7 proc. więcej niż przed rokiem.

Spółka zaznaczyła, że tempo pozyskiwania klientów w poszczególnych miesiącach często podlega rocznej sezonowości i zależy np. od sytuacji na rynku e-commerce. W 2017 roku kalendarzowym takie miesiące jak: luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, sierpień i wrzesień były najlepszymi miesiącami w historii spółki.

Z rozwiązania LiveChat korzystają klienci z ok. 150 krajów. Wśród nich są m.in.: Sony Mobile, Stripe, Hulu, BenQ, Orange, Adobe, Pizza Hut, Ryanair, Macy’s, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Tottenham Hotspur, Vancouver Canucks). Największym rynkiem geograficznym dla LiveChat Software jest Ameryka Północna. Z rozwiązania wrocławskiego studia korzystają klienci ze wszystkich branż, przy czym najwięcej jest firm z takich branż jak: IT, edukacja, sprzedaż detaliczna, rozrywka i marketing.

W ostatnich miesiącach LiveChat wprowadził na rynek nowe rozwiązania. BotEngine to platforma umożliwiająca stworzenie własnego chatbota osobom bez specjalistycznej wiedzy informatycznej. Znajduje się ona w fazie otwartej, bezpłatnej „bety”. Jest już zintegrowana z Facebook Messenger, LiveChat, Slack i może też działać samodzielnie na stronie internetowej poprzez własny Chat Widget.

Chat.io to rozwiązanie typu live chat, którego struktura pozwala na łatwe integracje z bardzo różnymi platformami. Obecnie jest zintegrowane z Facebook Messenger, w planach są integracje m.in. z Twitterem, e-mail i SMS. Chat.io jest oferowany płatnie, ale obecnie zespół skupia się na jego doskonaleniu i zbieraniu opinii od użytkowników.
Oba te produkty, jak też pozostałe projekty prowadzone obecnie przez spółkę, to testy narzędzi i infrastruktury przygotowywanych z myślą o większej platformie komunikacyjnej. Przygotowywana dokumentacja API, marketplace oraz budowana od dłuższego czasu społeczność klientów i firm skupionych wokół produktu ma w dłuższej perspektywie pozwolić na budowę szerszego wachlarza produktów i usług komunikacyjnych dla biznesu.

notowania

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • LiveChat miał 45 mln zł zysku netto, 52,9 mln zł zysku EBITDA w I kw. r.obr. 2023/24

    LIVECHAT Software odnotował 45,17 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. roku obrotowego 2023/2024 (tj. kwiecień-czerwiec 2023) wobec 36,01 mln zł zysku rok wcześniej.

  • 7 ciekawych dywidend do zgarnięcia w sierpniu

    Najlepszy od lat sezon dywidendowy na GPW powoli dobiega końca. Jeszcze w sierpniu zyskiem podzieli się kilka ciekawych spółek. W tym gronie warto zwrócić uwagę na siedem ofert.

  • 10 roszad na wakacyjnej liście top picks DM BOŚ

    W lipcu z listy top picks DM BOŚ wypadło aż 7 spółek. W ich miejsce analitycy wybrali 3 nowe firmy oraz przedstawili kilku kandydatów na faworytów sezonu wyników za II kwartał.

  • 6 ciekawych spółek z rekordową dywidendą i kursem akcji

    Jeszcze w tym sezonie dywidendowym zyskiem z akcjonariuszami podzieli się ok. 60 spółek z GPW. Wśród nich jest grono firm, które w tym roku płacą rekordowe stawki, a dodatkowo ich notowania albo śrubują rekordy, albo utrzymują się blisko historycznych szczytów.

  • Livechat Software chce przeznaczyć 153 mln zł na dywidendę

    LIVECHAT Software zarekomendował akcjonariuszom przeznaczenie 153,21 mln zł z zysku netto za rok obrotowy 2022/2023 na dywidendę, tj. wypłatę 5,95 zł na akcję, przy uwzględnieniu dwóch zaliczek w kwocie 37,6 mln zł każda. Pozostałe 18,51 mln zł ma trafić na kapitał zapasowy.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat