
Solar to polska marka założona przez trzech współwłaścicieli w 1989 r. Źródło: www.solar-company.com.pl
Spółka nie przeprowadzała nowej emisji akcji. Zamiast tego obecni posiadacze zaoferowali łącznie 12 mln istniejących akcji. Inwestorzy instytucjonalni objęli 11,6 mln akcji, a pozostałe 400 tys. papierów przypadło inwestorom indywidualnym. Warto zauważyć, że redukcja w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła niemal 59 proc.
Taki układ nie był przypadkowy, ponieważ spółka chciała pozyskać nowych i stabilnych akcjonariuszy. Cena sprzedaży akcji Solar Company wynosiła 13 zł, więc wartość całej oferty wyniosła 156 mln zł. Wcześniej podawano 19,50 zł jako cenę maksymalną, powiększoną o prowizję maklerską.
Firma działa w sektorze handlu detalicznego – zajmuje się projektowaniem i sprzedażą odzieży damskiej oraz dodatków odzieżowych, tj. torebki, paski, czapki, kapelusze chusty, które sprzedaje pod marką Solar. Na rynku podobny asortyment oferuje obecnie kilka innych giełdowych spółek wśród których możemy wymienić Monnari, Primamoda, LPP czy Silvano.
>> Skład sektora oraz listę potencjalnych konkurentów Solar Company >> znajdziesz w serwisie StockWatch.pl
Na koniec 2011 roku grupa Solar miała łącznie 72 sklepy własne, 15 sklepów franczyzowych (w tym 7 za granicą) oraz 147 sklepów partnerskich (w tym 31 za granicą). Poza Polską spółka jest obecna i rozpoznawana w Niemczech, Belgii, Wielkiej Brytanii, Szkocji, Rosji, na Ukrainie, Słowacji, Litwie oraz Białorusi. Strategia rozwoju zakłada dalszą ekspansję na zagraniczne rynki.
StockWatch.pl przygotował symulację w oparciu o parametry debiutu. Spółka przy cenie emisyjnej wykaże się znacznie wyższym wskaźnikiem C/WK niż średna sektora. Pozostałe wskaźniki mniej odbiegają od mnożników rynkowych.
>> Parametry, analizę wskaźnikową oraz symulację debiutu >> znajdziesz w serwisie StockWatch.pl