
Fot. spółka
Kernel Holding w IV kw. zwiększył sprzedaż zboża aż o 64,3 proc r/r do 1,57 mln ton. Jednak na przestrzeni roku obrotowego sprzedaż spadła o 8,2 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, do 4,64 mln ton. W górę poszła również sprzedaż oleju luzem. W IV kw. sprzedano 386,6 tys. ton. To wzrost o 37,3 proc. w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Natomiast na przestrzeni całego roku sprzedaż oleju luzem zanotowała wzrost o 20,1 proc. Łącznie sprzedano 1.301,3 tys. ton oleju luzem.
Gorzej wypadła sprzedaż oleju butelkowanego i śruty słonecznikowej. Sprzedaż oleju butelkowanego w IV kw. spadła o 16,3 proc. do 32,8 mln litrów, a w okresie całego roku zmniejszyła się o 9,7 proc. do 118,6 mln litrów. Również sprzedaż śruty słonecznikowej idzie w dół. W IV kwartale spadła o 8,3 proc. do 833,9 tys. ton w porównaniu do odpowiedniego okresu roku ubiegłego. Natomiast na przestrzeni całego roku obrotowego śruta słonecznikowa zanotowała wzrost o 6 proc. do 3,13 mln ton.
Kernel podał również informacje o wzroście w przeładunku w terminalach eksportowych. Przeładunek poszedł w górę o 12,6 proc. do 1,61 mln ton w okresie IV kw. Na przestrzeni roku wzrost jednak nie był już jednak tak duży i wynosił zaledwie 0,6 proc. i 6,06 mln ton w porównaniu do roku ubiegłego.