
Gra Idle Coffee Corp, stworzona w modelu GaaS, to jeden z najważniejszych tytułów spółki tego roku. (Źródło: BoomBit/fb)
Gry w kluczowym dla BoomBit segmencie GaaS wygenerowały we wrześniu przychody na poziomie 3,3 mln zł (-25 proc. m/m), natomiast pozostałe gry (non GaaS) osiągnęły 1 mln zł przychodów. W sierpniu było to odpowiednio 4,4 mln zł i 1 mln zł. BoomBit zanotował spadek mimo iż w sierpniu wydał dwie nowe gry (karciankę Mighty Heroes i kliker Idle Microchip Factory Tycoon) oraz rozpoczął współpracę z grupą ByteDance, która wydała grę Idle Coffee Corp na rynku chińskim, z którym spółka wiąże olbrzymie nadzieje.
– BoomBit obecnie intensywnie pracuje nad dopracowaniem kolejnych tytułów GaaS, tj. Archery Club i Idle Monster Factor, przed zaplanowanymi na IV kwartał premierami. Dane retencji i monetyzacji z soft launch tych gier są obiecujące – wyższe niż w przypadku naszych dotychczasowych produkcji z tych gatunków, tj. Darts Club i Idle Coffee Corp, co pozwala nam z optymizmem patrzeć na ich przyszłe wyniki. Jednocześnie finalizujemy prace nad grą Cooking Festival, której soft launch jest planowany jeszcze w bieżącym roku – komentuje Hannibal Soares, wiceprezes BoomBit.

Źródło: Opracowanie własne
Wydatki na User Acquisition we wrześniu wyniosły 1,2 mln zł, czyli były niższe o 0,6 mln zł niż w sierpniu. BoomBit zaczyna pozyskiwać więcej użytkowników, ale jak przyznaje nie dokonują oni zakupów w grach, tylko generują przychody z reklam.>> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom BoomBit
– Ta grupa użytkowników stała się dla nas bardziej atrakcyjna, ponieważ w ostatnich miesiącach poprawiliśmy monetyzację reklamową (wyższe przychody przypadające na użytkownika). Mniejsza łączna skala wydatków na User Acquisition jest efektem prowadzonych przez nas optymalizacji. Po ich zakończeniu będziemy chcieli je zwiększać w kolejnych okresach – tłumaczy Marcin Olejarz, prezes BoomBit.
Spółka dodaje, że rozpoczęła optymalizację kosztów. Pierwsze efekty tych działań maja być widoczne w danych finansowych za III kwartał 2019 r.
Raport za wrzesień pojawił się w piątek po sesji, więc na reakcję inwestorów trzeba poczekać do poniedziałku. Notowania spółki zamknęły tydzień na poziomie 14,50 zł.
BoomBit nie ma ostatnio dobrej passy. Od publikacji słabego raportu za II kwartał (spółka zanotowała 1,3 mln zł straty netto) kurs akcji spadł o ok. 40 proc. Na początku października za jedną akcję płacono nawet poniżej 13 zł.