
Jacek Wyszyński, prezes Pyramid Games.
Pyramid Games to lubelski producent gier. Spółka istnieje od 2012 r., a jednym z jej głównych akcjonariuszy jest giełdowy PlayWay. W studiu pracuje ponad 30 deweloperów tworzących (oprócz projektów autorskich) również gry na zlecenie spółek takich jak: Ultimate Games, Gaming Factory czy PlayWay. Obecnie spółka przygotowuje się do debiutu na rynku NewConnect, który powinien nastąpić w ciągu kilku miesięcy.
– W tym momencie spółka kończy emisję akcji.[…] Chcielibyśmy, aby spółka zadebiutowała w czerwcu lub najpóźniej w lipcu. Zobaczymy jak nam pójdą dalsze procedury na GPW. Po emisji musimy zarejestrować akcje w KRS, a następnie w KDPW. Trochę papierkowej roboty jest, ale nic czego nie przejdziemy. Niestety, nie wiem jak długo będzie trwała rejestracja emisji w KRS – powiedział podczas czatu inwestorskiego w StockWatch.pl Jacek Wyszyński, prezes Pyramid Games.
Akcje serii D emitowane są w ramach tzw. private placement po cenie emisyjnej na poziomie 20 zł. Taki poziom będzie kursem odniesienia podczas pierwszego dnia notowań spółki na NewConnect. Inwestorzy obejmujący akcje serii D nie zawierają umów lock-up, jednak zespół developerski i główni akcjonariusze takie umowy posiadają.
– Jest to grupa różnych inwestorów, wśród których znajdują się zarówno osoby fizyczne jak też kilku inwestorów instytucjonalnych. Zainteresowanie akcjami było bardzo duże i nie wszystkim chętnym udało się „załapać” na serię D – powiedział prezes Wyszyński.
Rok 2020 będzie bardzo pracowity dla dewelopera. Spółka pracuje łącznie nad 9 grami, z czego w tym roku chce zakończyć produkcję aż 7 gier na PC. Wśród nich będą autorskie projekty: Occupy Mars, Rover Mechanic Simulator oraz Dinosaur Fossil Hunter, a także 4 projekty realizowane na zlecenie innych podmiotów i wydawców.
– W tym roku planujemy wydać Occupy Mars: The Game (jako early access) i Dinosaur Fossil Hunter. To właśnie z Occupy Mars wiążemy największe nadzieje w najbliższym czasie. To nasz flagowy produkt, najbardziej rozbudowany i tworzony od kilku lat. W niedalekiej przyszłości na platformie Steam pojawi się darmowy prolog gry. Jednak Dinosaur Fossil Hunter również świetnie się buduje i może pozytywnie zaskoczyć – powiedział Wyszyński.
– W planach na ten rok mamy również wydanie pełnej wersji Rover Mechanic Simulator i DLC do tej gry, oprócz tego zakończymy prace nad 3 grami które tworzymy dla innych podmiotów. Rozpoczęliśmy również kilka kolejnych ekscytujących projektów, ale o nich poinformujemy w stosownym czasie – dodał.
Jacek Wyszyński potwierdził także, że spółka chciałaby się bardziej skupić w przyszłości na tworzeniu własnych gier. Dlatego w planach jest powolne zmniejszanie udziału zleceń zewnętrznych.
– Planujemy stopniowo wprowadzać do sprzedaży coraz więcej własnych produkcji, utrzymując strategię dywersyfikacji produkcji, nie tylko pod względem platform, ale także wielkości produkcji. W tej chwili nasze portfolio gier jest bardzo zdywersyfikowane: tworzymy zarówno gry własne, gry na zlecenie, a także assety do gier dla innych studiów. W kolejnych latach planujemy wydawanie kilku autorskich gier PC rocznie, oraz jednej większej gry co kilka lat – powiedział Wyszyński.
Podczas spotkania nie zabrakło pytań o wpływ pandemii na pracę studia. Prezes Wyszyński rozwiał wszelkie wątpliwości odnośnie trybu pracy oraz zainteresowania grami dewelopera.
– Spółka pracuje normalnie – oczywiście w tym momencie pracownicy wykonują swoje zadania zdalnie (z domów) z uwagi na ich bezpieczeństwo, częstotliwość komunikacji i liczba spotkań została nawet zwiększona. Jedyną różnicą jest to, że zamiast spotkań w sali konferencyjnej stosujemy wideokonferencje. Jeśli chodzi o gry – w ciągu ostatniego miesiąca zaobserwowaliśmy wzmożone zainteresowanie naszymi grami zarówno pod względem sprzedaży jak i liczby graczy dołączających do community gier czy też dodających nasze gry do swoich list życzeń – argumentował prezes Wyszyński.