
Fot. LPP
Według wstępnych danych, LPP miało 1.190 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, z czego 792 mln zł przypadło na sklepy stacjonarne (spadek o 52 proc. r/r). W e-commerce (online) sprzedaż opiewała na 398 mln zł, co oznacza wzrost aż o 129 proc. r/r. Marża brutto (gross margin) wyniosła 580 mln zł (spadek o 42 proc. r/r).
Powierzchnia handlowa na dzień 30 kwietnia 2020 roku wyniosła 1.244 tys. m2 (wzrost o 13 proc. r/r), a przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL wyniósł -57,3 proc. (wobec 9,7 proc. w I kw. ub.r.).
– Dodatkowo zarząd informuje, że ze względu na zamknięcie prawie wszystkich salonów stacjonarnych w miesiącu kwietniu z powodu COVID-19, spółka odnotowała znaczący wzrost sprzedaży w e-commerce w tym miesiącu, wynoszący ok. 270 proc. r/r. – czytamy także.
Spółka zastrzegła, że są to wstępne dane i mogą one ulec zmianie po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.
Jednocześnie zarząd informuje, że szczegółowy raport finansowy za I kwartał 2020/21 zostanie opublikowany 25 czerwca 2020 r.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. W poniedziałek kurs akcji LPP spadł o 6,5 proc. do 6.075 zł.