
People Can Fly szykuje się do debiutu. Studio ma już doradców, którzy mają wesprzeć je w procesie IPO.
Warszawski producent gier ma swoje oddziały w Rzeszowie, Nowym Jorku i Newcastle, a od niedawna także w Montrealu. Obecnie spółka kompletuje nowy zespół do studia w Łodzi. Aktualne oferty adresowane są do programistów, testerów i gameplay programmerów.
– Po Montrealu, czas na Łódź, w której otwieramy nasze drugie start-up’owe studio na mapie świata – poinformował zespół People Can Fly.

Struktura People Can Fly.
Wielka marka w polskim gamedevie
People Can Fly to jeden z czołowych polskich producentów gier. Studio zasłynęło z kultowego Painkillera i Bulletstorma. Firma została założona w 2002 roku przez Adriana Chmielarza, Andrzeja Poznańskiego i Michała Kosieradzkiego.
People Can Fly początki miało świetne, ale w 2011 r., gdy powstawała gra Come Midnight, nieoczekiwanie straciło wydawcę i stanęło pod ścianą. Zaraz potem spółka nawiązała współpracę z Epic Games przy porcie gry Gears of War na PC. Amerykanie byli też mocno zainteresowani wykupem udziałów. W 2012 r., gdy Epic Games ogłosiło, że People Can Fly w całości należy do niego, ze studia odeszła trójka założycieli. Chmielarz, Poznański i Kosieradzki stworzyli The Astronauts, studio, które później zyskało międzynarodową sławę za sprawą gry Zaginięcie Ethana Cartera (gra powstała na bazie pomysłów z Come Midnight). W 2012 r. nowym prezesem PCF został Sebastian Wojciechowski, który wcześniej pracował w branży mediowej/reklamowej i nie miał żadnego doświadczenia w gamingu. Rok później People Can Fly zmieniło nazwę na Epic Games Poland. Ciekawostką jest fakt, że studio na zlecenie Epic Games pracowało nad Fortnite, czyli jedną z najpopularniejszych gier na świecie.
Punktem zwrotnym okazał się rok 2015, gdy doszło do wykupu menedżerskiego (tzw. management buyout). Studio znów stało się niezależne i wróciło do nazwy People Can Fly.
ISBtech przypomina, że prezes Wojciechowski w mediach sygnalizował, że nie wyklucza scenariusza giełdowego jako źródła finansowania kolejnych projektów. Obecnie kluczową produkcją spółki jest tytuł Outriders. Zespół People Can Fly nie ukrywa, że to „przełomowy projekt, od którego dużo zależy”.
Outriders ma trafić na rynek w grudniu br. Tytuł będzie dostępny w wersji na PS4, Xboksa One oraz PC-ty, a także na konsole nowej generacji – PlayStation 5 i Xboksa Series X. Wydawcą gry jest Square Enix.