
Haitong Bank rekomenduje kupno akcji R22 z ceną docelową 67,60 zł
Działalność R22 opiera się na trzech atrakcyjnych fundamentalnie filarach, gdzie rosnąca skala biznesu, dźwignia operacyjna i pandemia Covid-19 pozytywnie wpłynęły na ogólny rozwój I perspektywy spółki. Najjaśniejszą gwiazdą w grupie jest Vercom, który ok. 75-proc. przychodów czerpie z ecommerce i jest widocznym beneficjentem pandemii. Ponadto według analityka Haitong Banku przejęcie ProfiSMS przez Vercom oraz dalsze plany akwizycyjne, pozwolą na utrzymanie dwucyfrowego tempa rozwoju spółki w najbliższych latach.
Według szacunków analityka, R22 wyceniany jest w roku 2021 ze wskaźnikiem P/E na poziomie 26,4x i EV/EBITDA na poziomie 14,0x, co wciąż jest atrakcyjną wartością, biorąc pod uwagę profil wzrostu i zaangażowanie w gospodarkę cyfrową.
Według eksperta Haitong Banku choć hosting rozwija bazę klientów w niskim, jednocyfrowym tempie, to zaczął uwalniać potencjał synergii po ostatnich akwizycjach. Segment pozytywnie zaskoczył w I kw. 2021 r. wzrostem ARPU o 10 proc. r/r do 277 PLN oraz wzrostem marży EBITDA o 7,9 p.p. r/r wobec wzrostu o 2-3,5 p.p. r/r w poprzednich kwartałach. Wzrost ARPU jest konsekwencją trwającego procesu re-pricingu bazy hostingowej na droższą markę cyberFolks. R22 widzi potencjał wzrostu ARPU do poziomu ok. 350 PLN w przyszłości. Wzrost ARPU realizowany jest przy bardzo niskich kosztach i jest powodem tak widocznego wzrostu marży EBITDA.
– W efekcie, zakładając dalszy wzrost ARPU do ok. 338 PLN w 2024 r. vs. 292 PLN w 2021 r., analitycy oczekują również poprawy dynamiki EBITDA usług hostingowych do ok. 40 proc. w 2024 r. vs. 37,5 proc. w 2021 r. Zdaniem Haitong Banku wzrost ARPU i dźwignia operacyjna mogą zapewnić dwucyfrowy organiczny wzrost EBITDA w segmencie hostingu do 2023-24 r. Analitycy zwracają uwagę, że wzrost organiczny może być nadal napędzany przez akwizycje – czytamy w raporcie przygotowanym przez Konrada Księżopolskiego, analityka Haitong Banku.
Segment SaaS, choć na razie niewielki, charakteryzuje się najwyższą dynamiką organiczną, skalowalnością operacyjną i potencjałem jeżeli chodzi o rozwój międzynarodowy. Obecnie obszar ten konsoliduje jedynie platformę Blugento (tworzenie sklepów internetowych w oparciu o platformę Magento). Generuje ona przychody LTM na poziomie 3,6 mln PLN.
W ramach SaaS R22 obejmuje również User.com (spółka zajmująca się marketingiem, automatyzacją sprzedaży) z przychodami LTM na poziomie 5 mln PLN i dynamiką roczną na poziomie 40-70 proc. obserwowaną w ostatnich dwóch kwartałach.
SaaS to również Profitroom (narzędzie do marketingu i rezerwacji hoteli) z ok. 23 mln PLN sprzedaży LTM vs. ok. 28 mln PLN przychodów w 2019 r.
– Na Profitroom negatywnie wpłynęła pandemia, która spowodowała wielomiesięczne zamknięcia hoteli. Spółka zrestrukturyzowała jednak bazę kosztową, a pandemia zwiększyła popularność podróży krajowych, co zdaniem analityków wspiera przyszłą monetyzację. Podczas konferencji po wynikach za I kw. 2021 r. zarząd skomentował, że Profitroom odnotowuje widoczny wzrost rezerwacji i maj może być rekordowym miesiącem, co potwierdza tezę Haitong Banku – czytamy w raporcie.
Profitroom planuje ekspansję międzynarodową w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej. R22 dysponuje opcją kupna w 2024 r. w oparciu o EBITDA i MRR, a R22 posiada obecnie 30 proc. udziałów nabytych za 30 mln PLN w 2020 r. Według zarządu R22, planuje on skupić się w większym stopniu na segmencie SaaS, gdyż może on zapewnić wysokie wzrosty R22 i nie wyklucza kolejnych IPO w ramach grupy w przyszłości, co zdaniem analityka Haitong Banku może być dobrą drogą.
Grupa R22 to holding spółek technologicznych. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service), prowadząc działalność w ramach całego łańcucha wartości – od tworzenia własnych rozwiązań, przez ich utrzymanie od strony technologicznej, po kompleksową sprzedaż i obsługę klienta. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od grudnia 2017 r.