
Jakub Dwernicki, prezes zarządu R22.
– Nie mamy wątpliwości, że siła rozpoznawalności marki ma ogromne znaczenie. Cieszymy się, że akcjonariusze dostrzegli korzyści płynące z połączenia dwóch silnych brandów – R22 i cyber_Folks – i synergii jakie daje wspólna, kompleksowa marka dla klientów i inwestorów. cyber_Folks przebojem weszła na rynek hostingu integrując w jeden brand ponad 15 marek hostingowych i domenowych grupy. Dziś firma obsługuje ponad 250 tys. klientów i konsekwentnie zwiększa ARPU (średni przychód na użytkownika). Liczymy, że po połączeniu zyskamy jeszcze więcej odbiorców i będziemy mocniej widoczni na rynku kapitałowy – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu R22.
Po planowanym połączeniu wspólna marka będzie funkcjonowała pod nazwą cyber_Folks.
– Z punktu widzenia inwestorów i akcjonariuszy proces połączenia będzie wiązał się przede wszystkim ze zmianą nazwy R22 na cyber_Folks. Nie zmieni się liczba akcji oraz inne uprawnienia z nich wynikające. Pracownicy cyber_Folks staną się częścią spółki giełdowej – mówi Robert Stasik, wiceprezes zarządu R22.
R22 debiutowało na GPW w grudniu 2017 roku z wyceną 195 mln zł. Pięć lat później kapitalizacja spółki przekroczyła 1 mld zł. To efekt konsekwentnie realizowanej strategii działania, wzrostu wyników i udanych inwestycji.
Podczas WZA pozytywnie przyjęto rekomendację zarządu R22 dotyczącą wypłaty rekordowej dywidendy. Do akcjonariuszy trafi cały jednostkowy zysk netto za 2022 r. (6,7 mln zł) oraz 6,49 mln zł pochodzące z kapitału zapasowego.
– R22 od początku obecności na GPW regularnie dzieli się zyskiem z akcjonariuszami. Pod brandem cyber_Folks będziemy kontynuować politykę dywidendową przyjętą w R22, która zakłada wypłatę minimum 30 proc. skonsolidowanego zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej – dodaje Robert Stasik.
Po połączeniu R22 z cyber_Folks strategia Grupy będzie oparta o rozwój dwóch głównych segmentów: cyber_Folks i Vercom.
Grupa R22 to holding spółek technologicznych. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service), prowadząc działalność w ramach całego łańcucha wartości. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2017 r.