
(Fot. mat prasowe)
– Zatwierdzenie prospektu to bardzo pozytywna wiadomość, oznacza to, że w ciągu najbliższych dni rozpocznie się oferta publiczna Shoper. Budowana przez nas od 15 lat kompleksowa oferta dla e-sklepów pozwoliła nam objąć pozycję lidera na polskim rynku dostawców oprogramowania w modelu SaaS i stać się platformą pierwszego wyboru dla przedsiębiorców decydujących się na wejście do kanału online – powiedział prezes Marcin Kuśmierz, cytowany w komunikacie.
– Znajdujemy się w okresie dynamicznego wzrostu, mamy bogatą ofertę i świetnych ludzi na pokładzie, a polski rynek e-commerce ma przed sobą bardzo dobre perspektywy. Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki, uważam, że to dobry moment, aby dołączyć do grona spółek na warszawskiej GPW. Pierwszego notowania akcji spodziewamy się jeszcze w I połowie lipca – dodał prezes.
Przedmiotem oferty będzie około 27,1 proc. akcji istniejących Shoper, w tym około 2,5 proc. w ramach opcji stabilizacyjnej. Oferującymi akcje są aktualni akcjonariusze spółki, tj. fundusz private equity V4C Poland Plus Fund S.C.A. SICAV FIAR, Modhaus sp. z o.o., KFF Sarl, Krzysztof Krawczyk oraz Rafał Krawczyk. Spółka nie planuje podwyższenia kapitału zakładowego. Akcjonariusze sprzedający oraz spółka zobowiązali się do niesprzedawania lub nieemitowania akcji spółki przez okres 360 dni po ofercie.
Menadżerami oferty są mBank, Biuro Maklerskie PKO BP oraz Wood & Company Financial Services.
Shoper to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą (Shoper) dla rynku e-commerce, sprzedawanej w modelu SaaS (Software as a Service).
W 2020 r. z usług Shoper korzystało ponad 20 tys. użytkowników (w tym ok. 15,8 tys. klientów Shoper i ponad 4 tys. sklepów sprzedawanych przez partnerów na zasadzie private label), z których sklepy na platformie Shoper, po wyłączeniu sklepów partnerów, wygenerowały 4 mld zł obrotów (GMV – gross merchandise value).