
Mariusz Ciepły, prezes LiveChat Software (Fot. spółka)
Zysk netto na poziomie grupy wyniósł w okresie kwiecień – czerwiec 26,6 mln zł wobec 20,8 mln zł raportowanego zysku przed rokiem. Jak zaznacza spółka, wynik ten nie jest jednak w pełni porównywalny, ponieważ dane za I kwartał poprzedniego roku nie uwzględniały jeszcze efektu wykorzystania programu IP Box.
– Oczywiście jesteśmy zadowoleni z kolejnego kwartału wzrostów, który jest efektem pracy całego zespołu. Nie stawiamy sobie obecnie celów czysto finansowych, w pełni koncentrujemy się na potrzebach naszych klientów i końcowych użytkowników. Patrząc na wyniki szczególnie cieszy sukces ChatBot i jego rosnący udział w przychodach, ale wierzymy też w pozostałe produkty” – powiedział prezes Mariusz Ciepły.
W I kwartale przychody wygenerowane przez ChatBot wyniosły 2,45 mln zł, co oznacza wzrost o 96 proc. rok do roku i stanowi 5 proc. całości przychodów grupy w tym okresie. W tym samym czasie przychody najmłodszego produktu spółki, czyli HelpDesk wzrosły o 522 proc. do 589 tys. zł.

Źródło: Spółka
Na koniec I kwartału 2021/22 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 33.358, a ChatBot 2.086. Produkty spółki są wykorzystywane przez firmy, instytucje, urzędy oraz uczelnie w ok. 150 krajach świata, a najważniejsze rynki to: USA, Wielka Brytania, Australia i Kanada.
LiveChat Software praktycznie całość przychodów generuje w dolarach amerykańskich, dlatego kurs USD/PLN ma istotny wpływ na raportowane wyniki. Równocześnie spółka publikuje wstępne, szacunkowe dane dotyczące przychodów w dolarach. W takim ujęciu w okresie kwiecień – czerwiec 2021 wyniosły one 13,02 mln USD i były o 25,8 proc. wyższe od osiągniętych w I kwartale 2020/21 roku finansowego. Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR – monthly recurring revenue) spółki na koniec czerwca 2021 r. wyniosła 4,21 mln USD, co oznacza wzrost o 4,7 proc. w stosunku do stanu na koniec marca 2021 i o 25,2 proc. rok do roku.