
PCF Group zaktualizował strategię, zamierza produkować nieco mniejsze gry (Fot. PCF Group)
Nowa strategia grupy została poszerzona o możliwość produkcji gier z segmentu AA, z założeniem, że przy krótszym czasie produkcji, niższym budżecie i mniejszej objętości, będą się one charakteryzować jakością porównywalną z grami z segmentu Triple-A. Dodatkowo studio dopuszcza opcję produkcji gier AAA i AA w nowych gatunkach, nie objętych dotychczas działalnością grupy. Trzecia zmiana dotyczy planów akwizycyjnych. Spółka zamierza przejąć studio lub zespół produkcyjny specjalizujący się w produkcji gier w nowych dla działalności grupy obszarach, tj. nowym segmencie AA i gatunkach innych niż gry typu shooter i gry akcji, łączące elementy RPG.
Co ważne, cele przedstawione jeszcze na etapie IPO pozostały bez zmian. Studio wciąż dąży do uzyskania pozycji jednego z czołowych, niezależnych studiów deweloperskich na świecie, a począwszy od roku 2024 zamierza co roku wydawać jedną grę własną w modelu pracy z wydawcą lub w modelu self-publishing.
– W tym zakresie spółka potwierdza kontynuację przyjętego modelu biznesowego grupy polegającego na równoległej produkcji kilku gier z segmentu Triple-A w modelu współpracy z wiodącymi globalnymi wydawcami, jak również dalszy rozwój produkcji gier AAA w modelu self-publishing, tj. jako wydawca wyprodukowanych przez grupę gier w oparciu o istniejące lub nowo wytworzone IP – czytamy w komunikacie.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter, który współpracuje z wiodącymi, międzynarodowymi wydawcami gier. Grupa PCF prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.