
Fot. Pexels
Spółka 2Riders zebrała 600 tys. zł w kampanii crowdinvestingowej od 23 inwestorów. Pozyskanie pieniądze spółka przeznaczy na finalizację prac nad autorskim produktem – linkowym holownikiem rowerowym z zaczepem, automatycznie rozłączającym się w sytuacjach awaryjnych.
– Pozyskany kapitał pozwoli nam na doprojektowanie holownika do wersji produkcyjnej. Oraz do tego, by opłacić wszystkie formalności związane z patentem na UE i USA, które są kluczem dla naszej pozycji biznesowej. Mamy już patent na terenie UE, w US zaś „Notice of Allowance and fee(s) due” – od patentu spółkę dzielą tylko formalności – powiedział Marek Kukuryka, prezes 2Riders.
Grudniowa oferta była pierwszą emisją crowdinwestingową prowadzoną przy wsparciu platformy Forc.ee.
– Cieszymy się, że zaufało nam wielu inwestorów, dziękujemy. Średnia kwota inwestycji w spółkę to około 26 tys. zł. Co pokazuje, że wierzą w większy zwrot z naszego projektu, niż z innych. Będziemy na bieżąco informować akcjonariuszy o istotnych wydarzeniach w spółce. Chcemy tworzyć ten biznes z otwartością na rynek i naszych akcjonariuszy – dodaje Marek Kukuryka.
Spółka w pierwszej kolejności chce dokończyć prace nad projektem, by moc wprowadzić go, jak najszybciej, na rynek. Co prawdopodobnie nastąpi w 2023 roku.
2Riders, w ramach prowadzonej emisji, oferowało nowy, bardziej przyjazny, standard umowy z inwestorami. W ramach tej umowy inwestorzy crowdinvestingowi są uprzywilejowani m.in. w podziale dywidendy oraz środków z planowanego na przestrzeni kilku lat wyjścia z inwestycji. Za koncepcję nowego standardu odpowiadają eksperci z platformy Forc.ee.
Strategia spółki zakłada, że w ciągu 4-5 lat wprowadzi produkt na rynek europejski i północnoamerykański i osiągnie na nich znaczącą sprzedaż. Możliwa jest także sprzedaż firmy inwestorowi branżowemu, jeżeli w międzyczasie pojawi się odpowiednia propozycja.