sywkhimy
PARTNER SERWISU
epvtivdw

Techland potwierdził, że jest królem zombie. Oto jakie jeszcze premiery szykują polskie studia

Powoli opada kurz po debiucie Dying Light 2, czyli najważniejszej polskiej premiery w tym roku. Wstydu nie ma, bo Techland nie tylko pokazał, że umie w zombie, ale też potencjalnie przybliżył się do debiutu na GPW. W kolejnych miesiącach emocji nie zabraknie. StockWatch.pl sprawdził, jakie nowe i ciekawe gry wypuszczą studia notowane na GPW.

gry, polskie, techlan, 2022, dying, light, akcje

Techland potwierdził, że jest królem zombie. Oto jakie jeszcze premiery szykują polskie studia

Świat gamedevu żyje premierą Dying Light 2 Stay Human. W miniony weekend w najnowszą produkcję Techlandu tylko wg danych Steam grało jednocześnie ponad ćwierć miliona ludzi. Długo oczekiwana kontynuacja hitu z 2015 roku co prawda euforii u graczy nie wywołała, ale nawet pomimo kilku problemów na starcie, wrocławianie powodów do wstydu nie mają.

dyinglight, liczba, graczy, steam, gaming

Źródło: Steamdb.com

Praktycznie od momentu premiery Dying Light 2 okupuje pierwsze miejsce na liście globalnych bestsellerów Steam oraz utrzymuje się w ścisłej czołówce najlepiej sprzedających się gier na konsolach Sony PlayStation czy Xbox. Jeśli chodzi o oceny, to tu jest pewien niedosyt. W serwisie Metacritic średnia dla recenzentów na PC wynosi obecnie 79/100 przy 32 recenzjach. Na konsolach wyniki są trochę niższe i wynoszą odpowiednio 79/100 dla Xbox Series X i 77/100 dla Play Station 5. Niezbyt ciekawie wyglądają natomiast oceny graczy. Średnia dla komputerów osobistych wynosi 5,1/10, z kolei oceny dla nowej generacji konsol to 5,6 (Play Station 5) i 4,6 (Xbox Series X). Jeszcze gorzej wygląda średnia dla konsol starej generacji: 3,9 dla Play Station4 i 3,4 dla Xbox One. Natomiast na Steamie grę oceniło już blisko 25 tys. graczy i ich opinie poziomem nie odbiegają od ocen mediów branżowych. Na ten moment 81 procent ocen użytkowników jest pozytywnych. Gracze doceniają znakomity system poruszania, ciekawy i angażujący świat oraz wybory fabularne. Baty zbierają natomiast kiepski scenariusz, „płytkie” postacie oraz sporą ilość bugów. Tak czy siak Dying Light 2 Stay Human już teraz może pochwalić się najwyższym peakiem graczy wśród gier o tematyce „zombie” w historii Steama.

Lutowa premiera Techlandu to zdecydowanie najważniejsze wydarzenie tego roku w polskiej branży. Niedawno spółka chwaliła się, że wishlista gry przekroczyła 3 mln zapisów. Prezes i założyciel Techlandu, Paweł Marchewka w wywiadzie dla Business Insider powiedział, że liczy na 10 mln sprzedanych kopii w pierwszym roku od premiery. Zdaniem analityków, jeśli ten scenariusz się ziści, prawdopodobieństwo potencjalnego IPO Techlandu wzrośnie. Kacper Koproń z Trigon DM oszacował, że do zrealizowania tego celu, studio powinno sprzedać 3-4 mln kopii w pierwsze trzy dni (łącznie z przedsprzedażą).

Techland odkrył karty i raczej nie zawiódł oczekiwań. W kolejnych miesiącach emocji dostarczy jeszcze spora grupa polskich studiów, w tym tych notowanych na GPW. Oczywiście na produkcje pokroju Dying Light czy Cyberpunk 2077 nie ma co liczyć. Branżowi liderzy duże tytuły planują na lata 2023-24. Mniejszych produkcji będzie za to multum i z pewnością w tym gronie nie zabraknie większych i mniejszych niespodzianek.

Model Builder (Moonlit)

Już we wtorek (8 lutego) na rynek trafi długo wyczekiwany Model Builder od studia Moonlit. Symulator modelarza po dwóch przesunięciach daty premiery w końcu ujrzy światło dzienne. Na start gra ma posiadać około 30 modeli, wśród których znajdą się samoloty, czołgi, statki, pociągi, samochody, rakiety, figurki, zwierzęta i architektura. Po premierze studio chce rozwijać grę i sprzedawać DLC z kolejnymi modelami. W miniony piątek studio ogłosiło cenę gry oraz pochwaliło się wysoką pozycją w kategorii Steam Popular Upcoming. Kurs akcji na koniec tygodnia podskoczył o 17 proc. (momentami zwyżka sięgała 30 proc.), a dzień przed premierą dokłada do tego 8 proc.

moonlit, akcje, wykres

Kliknij, aby powiększyć.

The Invincible (Starward Industries)

Zdecydowanie jedną z najciekawszych premier tego roku będzie Invincible od Starward Industries. W 2019 r. studio zelektryzowało świat gamingu zapowiedzią gry opartej na książce Stanisława Lema. W październiku 2021 roku studio zaprezentowało pierwszy teaser, a w listopadzie na gali Golden Joystick Awards – pokazany został trailer z fragmentami rozgrywki. Invincible to pierwszoosobowy thriller, utrzymany w retrofuturystycznej stylistyce. Gracze wcielą się w Yasnę, która jest członkinią międzygwiezdnej misji badawczej na planecie Regis III. Fabuła ma oferować kila zakończeń w zależności od wyborów dokonanych przez gracza. Pierwotnie gra miała zadebiutować w 2021 roku na setną rocznicę urodzin Stanisław Lema. Studio potrzebowało jednak więcej czasu na dopracowanie gry. Produkcja ma się ukazać w 2022 roku na PC-tach oraz konsolach Play Station 5 i Xbox Series X/S.

Layers of Fear 3 (Bloober Team)

Polscy specjaliści od horrorów po ciepło przyjętym The Medium dość niespodziewanie zapowiedzieli w październiku 2021 roku trzecią część Layers of Fear. O grze tworzonej przez Bloober Team wciąż niewiele wiadomo, a z krótkiego teasera wiemy jedynie, że tytuł ma pojawić się w 2022 r. Gra powstaje na silniku Unreal Engine 5, więc gracze mogą się spodziewać oprawy graficznej najwyższej jakości. Nie wiadomo także na jakich platformach ukaże się gra. Co do rozgrywki, to tu też czekają wielbicieli elektronicznej rozgrywki zmiany. Gra ma odejść od standardu symulatora chodzenia i zaoferować więcej starć z przeciwnikami.

Premiera nowej gry z pewnością dodałaby otuchy inwestorom, bo w ostatnim czasie notowania Bloobera są w odwrocie. Od ubiegłorocznej zmiany głównego akcjonariusza kurs akcji spadł ok. 30 proc.

bloober, team, wykres

Kliknij, aby powiększyć

Serial Cleaners (Draw Distance)

Serial Cleaner z 2017 roku od studia Draw Distance okazał się niespodziewanym sukcesem. Gra o czyścicielu miejsc zbrodni podbiła serca wielbicieli gier akcji z elementami skradania i zagadkami logicznymi. W kontynuacji gracze pokierują nie jednym sprzątaczem, ale aż 4 specjalistami z tej branży, a każdy z protagonistów będzie posiadał inne umiejętności. Aspekt technologiczny gry także uległ zmianie. W kontynuacji zamiast 2-wymiarowej oprawy graficznej mamy pełne 3D w rzucie izometrycznym. Gra miała ukazać się na początku tego roku, ale pod koniec stycznia spółka poinformowała o przesunięciu daty premiery. Nowy termin ma zostać ogłoszony po zakończeniu procesu produkcyjnego, który ma mieć miejsce w pierwszym półroczu 2022 r.

PlayWay i spółka

PlayWay w swoim kalendarzu wydawniczym na rok 2022 ma zapowiedzianych szereg tytułów. Oczywiście większość z nich to kolejne zrobione niskim kosztem symulatory nietypowych zawodów. Pytanie czy wśród nich znajdzie się propozycja, która znów znajdzie odbiorców wśród szerokiej grupy graczy, tak jak to było z Car Mechanic Simulatorem czy Gas Station Simulatorem w 2021 roku. Mimo wszystko wśród gier tworzonych przez spółki z grupy kapitałowej znajdzie się kilka ciekawych propozycji.

– W naszym pipeline mamy ponad 100 gier, ale zdecydowana większość to TBA, czyli tytuły bez ustalonej jeszcze daty. W tym roku spółki z grupy PlayWay wydadzą pewnie kilkanaście gier. Spodziewam się, że do tego dojdzie jeszcze 10-15 mniejszych gier, ale to już będzie swego rodzaju niespodzianka. Największe nadzieje pokładam w tytułach posiadających dużo zapisów na wishlist, czyli House Flipper Pets, Occupy Mars, Builders Of Egypt, Contraband Police czy Builder Simulator – powiedział SstockWatch.pl Krzysztof Kostowski, CEO PlayWay.

Zespół CreativeForge Games odpowiedzialny za takie tytuły jak Hard West czy Phantom Doctrine wraca po kłopotach związanych z odejściem prawie wszystkich pracowników w 2019 roku. Przez ten czas spółka przeszła dość duże zmiany, a na 2022 rok szykuje Stargate: Timekeepers, taktyczną strategię czasu rzeczywistego w znanym i lubianym uniwersum Gwiezdnych Wrót. Rozgrywka jest wzorowana na serii Commandos, a kampania fabularna będzie zawierać czternaście misji. W grze pojawią się także wybory fabularne, które wpłyną na zakończenie gry. Ostatnia gra w tym uniwersum została wydana w 2013 roku, więc spragniony fandom Gwiezdnych Wrót na pewno wyczekuje na nową produkcję. Gra ukaże się jednak wyłącznie na komputery osobiste.

Builders of Egypt to czerpiąca z tradycji takich gier jak Faraon czy Cezar, strategia ekonomiczna typu city builder. Jest to debiutancki projekt studia Strategy Labs, a wydawcą gry jest PlayWay. Gra ma być pierwszą odsłoną cyklu gier z tego gatunku, a w przygotowaniu są już odsłony dziejące się w Grecji i Chinach. Prezes PlayWaya, Krzysztof Kostowski, w listopadowym czacie z inwestorami podkreślał, że jest to jedna z gier, wobec których ma duże oczekiwania. Studio w marcu 2021 roku opublikowało prolog gry, a w maju odbyły się beta-testy gry. Produkcja miała się ukazać w grudniu 2021 roku, ale najwyraźniej prace nad grą wymagają jeszcze trochę czasu. Planowana data premiery to I kwartał 2022 roku.

Warszawskie studio Image Power przeniosło premierę symulatora mechanika jachtów na I kwartał 2022 roku. Yacht Mechanic Simulator przeniesie graczy na teren stoczni, w której zajmą się przywracaniem podniszczonych jachtów do stanu używalności. W swoim warsztacie gracze naprawią pęknięte kadłuby, silniki oraz dokupią nowe części, nie będzie im też obce odkręcanie śrub mocujących silnik. Odrestaurowane łodzie będzie można sprzedawać z zyskiem i zostać milionerem zarządzającym własnym imperium jachtowym. Stopień trudności kolejnych zleceń będzie rósł wprost proporcjonalnie do tempa rozwoju naszego biznesu. Oprócz tego gra zaoferuje możliwość projektowania wnętrz statków oraz przetestowania jednostek pływających na wodzie.

Priest Simulator (Asmodev)

Asmodev, czyli „najdziwniejsza spółka na GPW” w 2022 roku wypuści humorystyczny symulator księdza. Gracze będą mogli zająć się wygłaszaniem kazań, odprawianiem egzorcyzmów czy udzielaniem sakramentów. Tytułowy ksiądz nie będzie jednak zwykłym duchownym, a gracze oprócz typowych czynności będą także walczyć z demonami czy okradać parafian. Studio udostępniło już demo gry, które spotkało się z ciepłym przyjęciem, aczkolwiek niewielkiej liczby graczy. Produkcja ukaże się póki co tylko na PC-tach. Priest Simulator to na razie jedyna szansa na odpokutowanie studia za fatalny debiut na NewConnect.

asmodev, akcje, debiut, gra, priest

Kliknij, aby powiększyć

Ultimate Fishing Simulator 2 (Ultimate Games)

Ultimate Games w 2022 roku zamierza wydać w formule wczesnego dostępu drugą część Ultimate Fishing Simulator. Za produkcję odpowiedzialne jest studio MasterCode. Nowa odsłona oprócz nowych łowisk i ulepszonej sztucznej inteligencji ryb zaoferuje także możliwość wędkowania w różnych porach roku. Nie zabraknie mnóstwa licencjonowanego sprzętu wędkarskiego, różnych przynęt i technik łowienia. Gracze zamoczą wirtualne wędki zarówno na komputerach osobistych jak i konsolach starej i nowej generacji.

Uragun (Kool2Play)

W przyszłym miesiącu warszawskie studio Kool2Play wypuści w early access grę Uragun, czyli strzelankę w klimatach science fiction, w której gracz przejmuje stery nad zabójczym mechem, by walczyć ze zbuntowaną sztuczną inteligencją. Gra z widokiem z góry skupia się na walkach z kolejnymi falami wrogów. Mech, za którego sterami zasiądą gracze, będzie mógł być rozwijany i ulepszany wraz z postępami w grze.

Produkcja została zapowiedziana jeszcze w 2019 roku, a po drodze miała kilka razy przekładaną premierę. Jeśli jednak wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w marcu gra ukaże się na PC-tach w trybie wczesnego dostępu. W listopadowym czacie inwestorskim prezes Marcin Marzęcki zapewniał, że to ostateczna data premiery i studio nie planuje już więcej opóźnień.

Wykres, Kool2Play, akcje

Kliknij, aby powiększyć

Forever Skies (Far From Home) i Achilles: Legends Untold (Dark Point Games)

Na koniec dwie zapowiedzi od studiów, które nie są notowane na GPW, ale mają zaawansowane plany debiutu. Mowa o Far From Home i Dark Point Games. Pierwsze studio jeszcze w styczniu ujawniło, że Project Oxygen to w rzeczywistości Forever Skies. Gra prezentuje wizję świata oraz koncepcję rozgrywki na opuszczonej i zniszczonej na skutek klęski ekologicznej Ziemi. Tytuł w wersji na PC w early access pojawi się w drugiej połowie 2022 roku.

Z kolei studio Dark Point Games zamierza zadebiutować na NewConnect w I połowie 2022 roku. Ich pierwszym projektem jest gra Achilles: Legends Untold, która przeniesie graczy do mitologicznej Grecji, w której wcielą się w legendarnego bohatera. Achilles zostanie uwikłany w konflikt między Hadesem i Aresem. Produkcja to izometryczny RPG akcji czerpiący inspiracje z gier studia From Software. Dark Point Games do gry zaimplementowało autorski system GAIA, który odpowiada za inteligentne zachowania przeciwników. Według twórców adwersarze będą dostosowywać swoje działania do naszego stylu walki, a nawet ze sobą współpracować. Od 27 stycznia gracze mogą sprawdzić produkcję w ramach otwartych beta testów. Achilles: Legens Untold ma się ukazać w II kwartale 2022 roku w formule wczesnego dostępu.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Bloober Team z wysokim zyskiem za I półrocze 2025. Cronos z mocnym debiutem

    Grupa BLOOBER Team osiągnęła w pierwszym półroczu 2025 r. 9,76 mln zł zysku netto przy przychodach na poziomie 45,79 mln zł. Wyniki nie uwzględniają sprzedaży gry „Cronos: The New Dawn”, która zadebiutowała 5 września. W ciągu trzech dni po premierze sprzedano ponad 200 tys. kopii cyfrowych nowego tytułu.

  • Ultimate Games zmienia strategię. Skupi się na konsolach PlayStation i Xbox

    Ultimate Games przyjęło nową strategię rozwoju na lata 2026–2028, która zakłada m.in. koncentrację na najbardziej rentownych projektach i ograniczenie działalności na platformie Nintendo Switch. Spółka planuje także ściślejszą selekcję produkcji, niższe budżety oraz większą obecność na PlayStation i Xbox.

  • Bloober Team: „Cronos: The New Dawn” przekroczył 200 tys. sprzedanych kopii

    BLOOBER Team poinformował, że gra "Cronos: The New Dawn" osiągnęła sprzedaż cyfrową ponad 200 tys. kopii na wszystkich platformach oraz zebrała ponad 1 mln zapisów na listach życzeń do 8 września. W poniedziałek akcje krakowskiego studia tanieją o ponad 3 proc. do 25,70 zł.

  • Rynek czeka na ważne dane z amerykańskiego rynku pracy, w grze Allegro, Bumech i Bloober

    Giełda w Warszawie rozpoczęła piątkową sesję od wzrostów. Rano w centrum uwagi znalazły się m.in. spółki Allegro, Asseco Poland, Bumech, BLOOBER Team i Spyrosoft. To jednak tylko przygrywka do prawdziwych giełdowych emocji jakie czekają na inwestorów po południu. O losach dzisiejszej sesji rozstrzygną dane z amerykańskiego rynku pracy.

  • Kurs akcji Bloober Team spada po pierwszych recenzjach Cronos: The New Dawn

    5 września zadebiutuje gra Cronos: The New Dawn od BLOOBER Team. W środę w portalu Metacritic pojawiły się pierwsze recenzje dziennikarzy, które nieco ochłodziły sentyment do akcji krakowskiego studia.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat