
(Fot. 11 bit studios)
Giełdowa spółka zapłaci za nabywane aktywa gotówką, w dwóch transzach. Pierwsza, w kwocie prawie 2,62 mln zł, zostanie uregulowana w ciągu 10 dni od podpisania umowy. Druga zostanie zapłacona dopiero po siedmiu miesiącach po premierze rynkowej gry „Vitriol”. Fool’s Theory jest producentem tej gry a 11 bit studios jej wydawcą. Wartość drugiej transzy płatności będzie mieściła się w przedziale 1,57-3,67 mln zł. O ostatecznej kwocie zdecydują przychody ze sprzedaży „Vitriola” oraz recenzje, jakie zbierze tytuł w systemie Steam Reviews w ciągu sześciu miesięcy od premiery.
– 11 bit studios historycznie zawsze stawiało na rozwój organiczny a nasze dotychczasowe wyniki finansowe i to, w jakim miejscu obecnie jesteśmy jako studio deweloperskie dowodzą, że była to słuszna strategia. Niemniej, jesteśmy już na tyle dojrzałą organizacją, że możemy dodatkowo przyspieszyć nasz rozwój łącząc siły z innymi podmiotami – tłumaczy transakcję Przemysław Marszał, prezes zarządu 11 bit studios SA.
Jak zaznacza Jakub Rokosz, który stoi na czele Fool’s Theory, oba studia łączy podobna filozofia tworzenia gier.
– Wyznajemy podobną filozofię tworzenia i wartości, którymi kierujemy się w kreacji gier. Nasza specjalizacja i doświadczenie to gry narracyjne, w których historia niesie ze sobą głębsze przesłanie. To się doskonale łączy z 11 bitową filozofią meaningful games – twierdzi Rokosz.
– Uzupełniając słowa Kuby, powiem, że nawet mentalność, czy specyfika zespołów jest w obu ekipach bardzo podobna. Nadajemy na tych samych falach. Natomiast w połączeniu, w efekcie synergii, chodzi też o obustronne uzupełnienie możliwości – stwierdza Marszał.
Prezes 11 bit studios zwraca uwagę, że Fool’s Theory to zespół, który ma duże doświadczenie w tworzeniu gier RPG.
– My tego nie mamy, ale mamy za to prężną machinę marketingowo-wydawniczą. To doskonałe uzupełnienie dla projektu “Vitriol”. Natomiast długoterminowo wyobrażam sobie, jak można połączyć wiedzę o tworzeniu rozbudowanych RPG-ów z oryginalnymi IP 11 bit studios – uzupełnia przedstawiciel giełdowej firmy.
Fool’s Theory pochodzi z Bielska-Białej. Spółka działa od 2018 roku i zatrudnia obecnie ok. 60 osób. Studio w przeszłości brało m.in. udział w produkcji takich gier jak Baldur’s Gate czy ostatnio Outriders. Ma na koncie również, pozytywnie przyjętą przez rynek własną produkcję – grę Seven. Współpraca operacyjna 11 bit studios i Fool’s Theory trwa już od ponad dwóch lat. Giełdowa spółka jest, jak wspomniano wcześniej, wydawcą gry Vitriol (nazwa robocza) tworzonej przez bielską firmę. Strony na razie ujawniły jedynie, że Vitriol będzie grą z gatunku RPG oraz, że jego budżet produkcyjny jest większy niż Frostpunka, który kosztował ok. 10 mln zł (bez kosztów marketingu).
– Żeby objąć wzrokiem całość inwestycji naszej inwestycji w utalentowany zespół Fool’s Theory, należy pamiętać, że 11 bit studios, oprócz nabycia części udziałów Fool’s Theory, jako wydawca inwestuje w produkcję gry “Vitriol” ponad 17 mln PLN – podsumowuje Marszał.