
11 bit studios z mocnym wzrostem zysków dzięki premierze „The Alters”
11 bit studios odnotował 14,86 mln zł jednostkowego zysku netto w II kwartale 2025 roku, wobec 1,13 mln zł zysku w analogicznym okresie poprzedniego roku. Zysk operacyjny wyniósł 20,44 mln zł, podczas gdy rok wcześniej spółka wykazała stratę na poziomie 4,32 mln zł. Przychody ze sprzedaży wzrosły r/r z 15,43 mln zł do 39,74 mln zł.
W całym I półroczu 2025 roku spółka osiągnęła 8,48 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 0,48 mln zł straty rok wcześniej. Przychody wyniosły 57,24 mln zł, co oznacza wzrost z poziomu 30,76 mln zł r/r. Zysk EBITDA sięgnął 29,02 mln zł wobec 2,43 mln zł straty rok wcześniej.
– Pozytywne zaskoczenia wynika z transzy GP dla FP2, więc jest to lekko pozytywne (możliwe nieco większe kwoty niż założono, w samym 3Q25 ma spłynąć jeszcze tyle samo co dotychczas). The Alters zgodnie z oczekiwaniami. Lepiej TWOM kosztem wydawnictwa. Wyraźnie niższe koszty niż zakładaliśmy, szczególnie w segmencie Usług Obcych. Widzimy jednak pewną anomalię, mianowicie bazując na liczbach z raportu koszty tantiem wyniosły zaledwie 200 tys. zł w momencie kiedy w poprzednim miesiącu wyniosły 5,5 mln zł. Ponadto niższe o 1,5 mln koszty wynagrodzeń. W konsekwencji EBITDA wyraźnie powyżej oczekiwań, natomiast punktem wątpliwości jest kwestia tantiem. Mimo to wyniki przekroczyły nasze oczekiwania, dlatego oceniamy je pozytywnie – skomentował Mateusz Chrzanowski, analityk Noble Securities.
Wzrost sprzedaży był efektem wprowadzenia na rynek nowej gry własnej – „The Alters”, która zadebiutowała 13 czerwca na platformach PC, Xbox Series X/S oraz PS5.
– Tytuł bardzo spodobał się zarówno graczom jak i recenzentom otrzymując, według serwisu Metacritic, oceny odpowiednio: 8,2/10 pkt. i 85/100 pkt. a jego sprzedaż, do 8 lipca 2025 roku, przekroczyła 280 tys. sztuk – skomentował prezes Przemysław Marszał.
Prezes podkreślił również, że w pierwszym półroczu istotnym źródłem przychodów były także wpływy od Microsoftu z tytułu obecności gier „The Alters” i „Frostpunk 2” w usłudze Game Pass.
Koszty operacyjne w tym okresie wzrosły o 11,7 proc. r/r, sięgając 40,34 mln zł.
– Za wzrost odpowiadała głównie prawie czterokrotnie większa niż rok wcześniej amortyzacja, która wyniosła łącznie 10,95 mln zł, co było pochodną rozpoczęcia amortyzacji „The Alters” i „Frostpunka 2” – wyjaśnił prezes.
Spółka stosuje degresywną metodę amortyzacji, co – jak wskazał zarząd – wpływa na wykazywane wyniki finansowe. Na poziomie operacyjnym w I połowie roku zysk wyniósł 18,07 mln zł wobec straty 5,35 mln zł rok wcześniej. Zysk netto sięgnął 8,48 mln zł, co oznacza 3,51 zł na akcję.
– Negatywny wpływ na jego wysokość miały niegotówkowe koszty finansowe, przeszło 8 mln zł, związane z koniecznością przeszacowania wartości posiadanych przez spółkę aktywów finansowych, czyli gotówki denominowanej w walutach obcych – zauważył Marszał.
Zarząd zwrócił uwagę, że umocnienie złotego wobec EUR i USD ograniczyło zyskowność, ponieważ w tych walutach generowana jest większość przychodów spółki.
W segmencie gier własnych firma zakończyła prace nad „The Alters” i przygotowuje się do konsolowej premiery „Frostpunka 2”, zaplanowanej na 18 września. Trwa też produkcja płatnych dodatków do tej gry.
– Dodatek trafi do fanów jeszcze w tym roku. Dwa kolejne będą miały swoje premiery w 2026 roku – zapewnił prezes.
Zespół „The Alters” pracuje obecnie nad płatnym dodatkiem, którego premiera przewidziana jest na przyszły rok.
W ramach działalności wydawniczej 11 bit studios przygotowuje się do debiutu dwóch tytułów: „Moonlighter 2: The Endless Vault”, który trafi do graczy w formule early access 23 października 2025 roku, oraz „Death Howl”. Producentem pierwszej gry jest studio Digital Sun, a drugiej – The Outer Zone.
11 bit studios to notowany na GPW producent gier znany m.in. z tytułów „Anomaly”, „This War of Mine” oraz „Frostpunk”. Spółka prowadzi także działalność wydawniczą pod marką 11 bit publishing.