
TIM podsumował marzec i zasygnalizował publikację nowej strategii
Szacowana sprzedaż online realizowana samodzielnie przez klientów osiągnęła w marcu 2022 r. 120,87 mln zł, tj. o 67,4 proc. więcej niż rok wcześniej, a po trzech miesiącach 2021 r. szacowane przychody z kanału e-commerce wyniosły 275,38 mln zł (+55,3 proc. r/r).
– Nasze szacowane przechody ze sprzedaży po pierwszym kwartale 2022 roku przekroczyły poziom, jaki osiągnęliśmy przez pierwsze cztery miesiące 2021 roku (363 mln zł). Jesteśmy o niecałe 107 mln zł od osiągnięcia narastająco progu pół miliarda zł. Marzec 2022 roku to miesiąc, jakiego sprzedażowo nie doświadczyliśmy w całej historii TIM-u. W dużej części to efekt dynamicznie rosnącej liczby klientów. W marcu 2022 roku obsłużyliśmy prawie 19 tys. klientów – to niemal tyle samo co przez cały pierwszy kwartał 2021 roku. Rośnie udział przychodów od firm wykonawczych. W marcu 2022 roku wygenerowały one 48 proc. naszej sprzedaży wobec 35 proc. w marcu 2021 roku – skomentował prezes Krzysztof Folta, cytowany w komunikacie.
Nowa strategia prawdopodobnie w maju 2022 r.
– Kontynuujemy także rozpoczęte wcześniej projekty: proces IPO spółki 3LP oraz prace nad strategią TIM-u 2022+. Efekty drugiego z nich zaprezentujemy prawdopodobnie w maju 2022 roku – powiedział Folta, cytowany w komunikacie.
W grudniu 2021 r. prezes informował, że TIM rozpoczął prace nad nową strategią na lata 2022-2024, w której położy nacisk m.in. na wzmocnienie wizerunku i rozpoznawalności marki.
TIM jest największym dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 r. we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 064,87 mln zł w 2020 r.