PARTNER SERWISU
eemnjozq

Spółka Janusza Palikota rusza z emisją pre-IPO. Oferuje akcje po 54 zł za szt.

Omawiane walory:

W ofercie publicznej Manufaktura Piwa, Wódki i Wina oferuje 203,37 tys. akcji serii K po cenie 54 zł za sztukę. Przy tym kursie wycena całej spółki to nieco ponad 300 mln zł. Pozyskane środki MPWiW zamierza przeznaczyć w całości na zwiększenie kapitału obrotowego. Po emisji spółka chce ruszyć z procedurą dopuszczenia do obrotu na NewConnect.

manufaktura, piwa, wódki, wina, palikot, wojewódzki, akcje, emisja, debiut, newconnect,

(Fot. mat. prasowe)

Z oferty akcji Manufaktura Piwa, Wódki i Wina chce pozyskać 11 mln zł i przeznaczyć je na kapitał obrotowy.

– Zakładamy zwielokrotnienie wolumenu sprzedaży swoich produktów w 2022 roku, zarówno aktualnie oferowanych jak również tych, które Emitent planuje wprowadzić do swojej oferty w kolejnych miesiącach bieżącego roku. Realizacja tych zamierzeń wymaga odpowiedniego zwiększenia kapitału obrotowego, dlatego chcemy przeznaczyć 100 proc. środków z emisji na ten cel – stwierdził Tomasz Nietubyć, wiceprezes MPWiW.

Prezesem i największym akcjonariuszem Manufaktury Piwa, Wódki i Wina jest Janusz Palikot. Po emisji (w przypadku objęcia wszystkich nowych akcji przez inwestorów) jego udział w kapitale spadnie do 37,01 proc. z 40,19 proc. obecnie (bezpośrednio i pośrednio). Palikot zadeklarował 2,5-roczny lock-up na posiadany pakiet akcji.

– Tworzymy jedyny w swoim rodzaju lifestylowy holding alkoholowy. Wykorzystywanie efektu synergii wszystkich podmiotów w zakresie produkcji, sprzedaży i marketingu pozwala nam wprowadzać na rynek szereg nowych marek. Koncentrujemy się głównie na produktach wysokomarżowych oraz odwołujących się do emocji. Dzięki temu osiągamy bardzo dynamiczny wzrost skali działalności. Rozpoczęcie zapowiadanej pierwszej oferty publicznej jest zwieńczeniem wielu procesów obejmujących m.in. zakończone połączenie ze spółką Doctor Brew oraz kończący się proces przejęcia Przyjaznego Państwa. Tworzymy unikalną na polskim rynku grupę o bardzo wysokim potencjale rozwoju – podkreślił Janusz Palikot, prezes MPWiW.

Akcje nowej emisji są oferowane na podstawie memorandum, w trybie subskrypcji otwartej. Jak zaznaczono, na dzień memorandum spółka spełnia warunki wprowadzenia do ASO, w tym szczególnie warunku przewidującego, że akcje mogą być wprowadzone do obrotu w ASO, o ile co najmniej 15 proc. akcji objętych wnioskiem o wprowadzenie znajduje się w posiadaniu co najmniej 10 akcjonariuszy, z których każdy posiada nie więcej niż 5 proc. ogólnej liczy głosów na walnym zgromadzeniu i nie jest podmiotem powiązanym z emitentem. Spółka podkreśla, że nie może zapewnić, że po przeprowadzeniu emisji akcji nowej emisji wyżej wskazany warunek zostanie spełniony.

W 2021 r. Manufaktura Piwa, Wódki i Wina osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 49,7 mln zł, co stanowi prawie dziesięciokrotny wzrost w porównaniu z 2020 rokiem, EBITDA w wysokości 12,45 mln zł, a zysk netto 8,9 mln zł. W 2022 roku grupa MPWiW zamierza zwiększać skalę biznesu poprzez współprace z kolejnymi sieciami handlowymi. Obecnie jej kluczowym partnerem jest sieć Żabka.

– Przy założeniu realizacji wszystkich elementów strategii grupy kapitałowej, celem zarządu jest osiągnięcie sprzedaży i EBITDA w ujęcie skonsolidowanym na poziomie kilkukrotnie wyższym w porównaniu do 2021 roku – podkreślił Tomasz Nietubyć, wiceprezes MPWiW.

Grupa MPWiW to działający od 2016 . producent alkoholi z segmentu premium. Spółka specjalizuje się w wytwarzaniu piwa rzemieślniczego i alkoholi wysokoprocentowych. W ostatnich miesiącach grupa sfinalizowała przejęcie spółki Doctor Brew. Poza tym w skład grupy MPWiW wchodzą także (bezpośrednio): Tenczyńska Okovita, Tenczynek Dystrybucja, Tenczynek Świeże, a niebawem po zakończeniu procesu przejęcia również Przyjazne Państwo oraz pośrednio Tenczynek Bezalkoholowe i BUH Distillery. Aktywa produkcyjne umiejscowione są obecnie w dwóch zakładach produkcyjnych: należącym do spółki zakładzie Browaru w Tenczynku oraz dzierżawionej obecnie infrastrukturze Browaru w Niechanowie, którą grupa zamierza nabyć w 2022 roku.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Spółka Janusza Palikota na skraju bankructwa. Zapowiada wniosek o postępowania układowe

    Grupa Manufaktura Piwa Wódki i Wina złoży do sądu wniosek o uruchomienie postępowania zatwierdzającego układ z wierzycielami, w ramach postępowania restrukturyzacyjnego. Janusz Palikot zaznacza, że celem wniosku jest ochrona aktywów należących do spółek Grupy przed zapowiadanymi przez część wierzycieli wnioskami o upadłość oraz sugeruje "politycznie motywowane ataki ze strony organów państwa".

  • MPWiW pozyskał z oferty 7,5 mln zł, planuje debiut na NewConnect w II lub III kw. br.

    W ramach zakończenia oferty publicznej Manufaktury Piwa Wódki i Wina dokonano przydziału blisko 70 proc. akcji serii K. Tym samym holding zarządzany przez Janusza Palikota zdołał pozyskać ponad 7,5 mln zł w ramach oferty publicznej. Spółka chce zadebiutować na NewConnect w II lub III kw. tego roku.

  • Manufaktury Piwa Wódki i Wina przedłuża zapisy na akcje w ramach oferty publicznej

    Manufaktura Piwa Wódki i Wina, zarządzana przez Janusza Palikota przy silnym zaangażowaniu marketingowym Kuby Wojewódzkiego, przedłuża zapisy na akcje w związku z prowadzoną ofertą publiczną akcji serii K. Zapisy będą przyjmowane do piątku 13 maja br. przez Dom Maklerski BOŚ będący koordynatorem oferty oraz Biuro Maklerskie mBanku wchodzące w skład konsorcjum dystrybucyjnego.

  • Manufaktura Piwa Wódki i Wina przygotowuje się do rozpoczęcia sprzedaży na rynku amerykańskim

    Spółka zarządzana przez Janusza Palikota aktywnie rozbudowuje obecność swoich produktów poza granicami Polski. Obecnie przygotowuje się do uruchomienia sprzedaży wyselekcjonowanych produktów wytwarzanych w Polsce na rynku amerykańskim.

  • Manufaktura Piwa Wódki i Wina zamierza sprzedawać w serwisie Amazon

    Manufaktura Piwa Wódki i Wina wchodzi w nowy kanał dystrybucji produktów online w formule „marketplace”. W tym celu spółka podpisała list intencyjny z firmą Gonito sp. z o.o., specjalizującą się w obsłudze podmiotów zainteresowanych wykorzystaniem największej elektronicznej platformy sprzedażowej na świecie - Amazon. Zawarty list intencyjny potwierdza zamiar nawiązania współpracy pomiędzy ww. podmiotami w zakresie wsparcia i pomocy ze strony Gonito na rzecz MPWiW w przygotowaniu i uruchomieniu kanału sprzedaży tenczyńskich produktów na europejskich rynkach obsługiwanych przez Amazon.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat