jnzvkqol
Advertisement
PARTNER SERWISU
xogsicgv

PCF Group miał 61,37 mln zł zysku netto, 70,54 mln zł skoryg. EBITDA w 2021 r.

Omawiane walory:

PCF Group odnotował 61,37 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2021 r. wobec 24,58 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

pcfgroup, wyniki, gaming, akcje,

(Fot. PCF Group)

Zysk operacyjny wyniósł 61,66 mln zł wobec 25,59 mln zł zysku rok wcześniej.

Wynik EBITDA wyniósł odpowiednio: 73,19 mln zł wobec 31,94 mln zł rok wcześniej, zaś skorygowana EBITDA – odpowiednio: 70,54 mln zł wobec 32,6 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 180,29 mln zł w 2021 r. wobec 103,77 mln zł rok wcześniej.

– Przychody ze sprzedaży w 2021 r. i 2020 r. wynosiły odpowiednio 180,3 mln zł i 103,8 mln zł. Wzrost o 74 proc. wynikał:

• ze wzrostu rozpoznania przychodów z tytułu prac dla Square Enix Limited nad produkcją Project Gemini,

• ze wzrostu rozpoznanych przychodów z tytułu prac dla Take-Two Interactive Software, Inc. nad produkcją Project Dagger,

• przychodów rozpoznanych z tytułu warrantów subskrypcyjnych,

• przychodów rozpoznanych przez Game On Creative, Inc., który dołączył do grupy w 2021 roku – czytamy w sprawozdaniu zarządu.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2021 r. wyniósł 41,75 mln zł wobec 29,1 mln zł zysku rok wcześniej.

– Cieszy nas tempo, z jakim realizowaliśmy nasze strategiczne zamierzenia w ubiegłym roku, ale wiemy, że rynek ocenia nas przede wszystkim przez pryzmat naszych produktów. Działania związane z debiutem ‚Outriders’ otworzyło 25 lutego 2021 roku demo gry wydane na wszystkich platformach (poza Google Stadia), które w pierwszym tygodniu od udostępnienia osiągnęło ponad 2 mln pobrań. Pełna gra miała premierę 1 kwietnia 2021 roku i w miesiąc od premiery przekroczyła liczbę 3,5 mln unikalnych użytkowników. Pojawiające się błędy techniczne schłodziły nieco początkowy entuzjazm graczy i recenzentów. Wraz z wydawcą od razu rozpoczęliśmy proces poprawiania oraz balansowania gry – napisał prezes Sebastian Wojciechowski w liście do akcjonariuszy.

➡ Notowania akcji spółek giełdowych i indeksów, gorące wzrosty i spadki, statystyki i dane giełdowe ➡ Sprawdź!

Kulminacją tych starań była szeroka, darmowa aktualizacja „New Horizon”, której premiera odbyła się 16 listopada. Oprócz usunięcia problemów technicznych, w ramach aktualizacji, dokonano obszernych zmian w rozgrywce endgame, a także dodano „świetnie przyjęty” system transmog oraz 4 nowe Ekspedycje, dodał prezes.

– ‚Outriders: New Horizon’ cieszył się pozytywną reakcją społeczności graczy i mediów, okazując się dobrym wstępem do działań planowanych wokół naszego flagowego tytułu w roku 2022. Wraz z debiutem aktualizacji zapowiedzieliśmy oficjalny dodatek ‚Outriders Worldslayer’, który ukaże się w bieżącym roku. Wiążemy z tym rozszerzeniem duże nadzieje – liczymy, że przyczyni się ono do zbliżenia się gry do progu rentowności, a tym samym uzyskania przez grupę tantiem z jej sprzedaży – napisał także Wojciechowski.

Poinformował także, że oczekując na premierę „Outriders Worldslayer” i pracując intensywnie nad innymi projektami, grupa planuje dalszy wzrost zatrudnienia, z czym wiążą się wzmożone działania rekrutacyjne i rozwój w nowych lokalizacjach zarówno w Polsce, jak i za granicą.

– Naszą ambicją na rok 2022 jest przesunięcie kluczowych projektów z fazy pre-produkcji do fazy produkcji. Nie wykluczamy także, w najbliższej przyszłości, kolejnych akwizycji. W ramach grupy tworzymy również struktury wydawnicze. Już teraz mamy w grupie zespół znakomitych ekspertów budujących fundamenty pod działania self-publishing. Planujemy dalszą przebudowę struktur grupy, by sprawniej zarządzać wzrostem firmy i skuteczniej dbać o satysfakcję naszych Awiatorów. Zamierzamy kontynuować biznesową i kulturową transformację grupy z naciskiem na utrwalanie i umacnianie globalnego charakteru studia i marki People Can Fly – podsumował prezes.

PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter, który współpracuje z wiodącymi, międzynarodowymi wydawcami gier. Grupa PCF prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat