
(Fot. mat. prasowe)
Gra „Food Truck Simulator” miała swoją premierę na platformie Steam 14 września 2022 r.
– Łączny całkowity koszt wytworzenia gry w wersji PC wyniósł około 950 000 zł i został w pełni zwrócony w ciągu 54 godzin od pierwszej sprzedaży na platformie Steam. Szacowane koszty i przychody uwzględniają prowizje i podatki pobierane przez platformę, umowę z inwestorem współfinansującym grę oraz umowę z HeartBeat Interactive Entertainment LTD. z siedzibą w Fujian, Chiny – wydawcą gry na terytorium Chin – czytamy w komunikacie.
Na dzień 13 września 2022 r. wishlista outstanding wynosiła ponad 166 tys.
– Po 54 godzinach od premiery naszego Food Trucka odnotowaliśmy zwrot kosztów produkcyjnych zainwestowanych w grę. Po 72 godzinach tytuł sprzedał się w nakładzie 15 tys. egz. Pracujemy jeszcze nad poprawą ocen, dlatego w piątek wydaliśmy pierwszy hotfix, a w przyszłym tygodniu planujemy kolejny. – informuje Joanna Tynor, Prezes Zarządu DRAGO entertainment SA.
Raporty sprzedażowe spółki są przedstawiane w ilościach brutto. Zgodnie z polityką platformy Steam kupujący mogą odstąpić od zakupu i mają na to czas do 14 dni.
– 16 września 2022 roku emitent wydał pierwszy hotfix FTS w odpowiedzi na błędy i uwagi zgłaszane przez graczy. Obecnie trwają prace nad kolejnymi poprawkami do gry. Jednocześnie zarząd informuje, że premiera ‚FTS’ miała pozytywny wpływ na monetyzację ‚Gas Station Simulator’ (GSS), dodatek do ‚GSS’ ‚Can Touch This’ oraz ‚Treasure Hunter Simulator’, ze względu na utworzenie tzw. pakietów na Steam (ang. bundle) – napisano także w materiale.
Drago entertainment powstało w 1998 roku w Krakowie. W 2018 roku do zespołu dołączyli Aleksy Uchański, Maciej Miąsik, Jakub Trzebiński i Mateusz Wcześniak. Wtedy też firma podjęła decyzję o przyjęciu nowej strategii i skoncentrowaniu się na produkcji własnych gier. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w kwietniu 2021 r.