
(Fot. mat. prasowe)
Legimi zajęło 492 miejsce w 7., corocznym rankingu organizowanym przez Financial Times i Statista. Spółka już drugi rok z rzędu została wyróżniona w tym prestiżowym zestawieniu. Co więcej, jest jedyną polską firmą, która znalazła się w kategorii „leasure and entertainment”.
– Bardzo się cieszymy, że już po raz drugi zostaliśmy wyróżnieni w rankingu Financial Times dla najszybciej rozwijających się firm w Europie. Odnotowany wzrost biznesu Legimi przekłada się realnie na tantiemy dla autorów i wydawców, które również dynamicznie wzrosły, a to powinno cieszyć wszystkich nas. Dobra kondycja rynku oraz więcej dobrych produkcji wydawniczych wprost przekłada się na zadowolenie i zainteresowanie czytelników. Legimi potwierdza, że potrafi przyciągnąć do nowych form czytelnictwa rosnące grono odbiorców, mimo obaw o negatywne skutki piractwa czy spadek czytelnictwa – komentuje Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi.
W ostatnim czasie Legimi również sporządziło zestawienie danych, bazując na informacjach nt. swoich użytkowników. Wynika z nich, że ponad 60 proc. najwierniejszych subskrybentów nie tylko czyta, ale i słucha. W ciągu 3 lat wartość ta wzrosła o 20 p.p., co wiąże się bezpośrednio z rozwojem unikatowego produktu, jakim są synchrobooki oraz rozwojem nowych funkcjonalności w ramach Legimi 4.0.
W minionym kwartale spółka wygenerowała 17,7 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co oznaczało dynamikę wzrostu na poziomie 31 proc. rdr., natomiast w całym 2022 r. blisko 63 mln zł, dając wzrost w wysokości prawie 30 proc. rdr. Na koniec IV kwartału spółka posiadała ponad 210 tys. użytkowników na rynku polskim i niemieckim.
Legimi to pionier na polskim rynku e-książki. Spółka, jako pierwsza w Polsce, w zamian za opłatę abonamentową, zaoferowała użytkownikom dostęp do cyfrowej biblioteki Legimi.