
Adam Kiciński, prezes zarządu i Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych CD Projekt SA
Mimo braku nowych premier, rok 2022 okazał się drugim najlepszym w historii CD Projektu Producent gier wideo odnotował 347 mln zł skonsolidowanego zysku netto i ponad 952 mln zł przychodów ze sprzedaży. Wyniki na wszystkich poziomach rachunku zysków i strat okazały się dużo lepsze w ujęciu r/r i o kilka procent wyższe od konsensusu.
Informacją, która odbiła się szerokim echem, jest zapowiedź rozpoczęcia kampanii marketingowej dla Cyberpunk 2077: Phantom Liberty (Widmo Wolności) już w czerwcu. Studio jest zdeterminowane by dodatek zadebiutował jeszcze w tym roku. Nad DLC pracuje 330 osób.
– Prace są na końcówce, dodatek jest duży i złożony. Bardzo zależy nam na tym, żeby był dopracowany. Nie myślimy o innej dacie niż ten rok – powiedział Adam Kiciński.
Spółka oprócz prac nad DLC do Cyberpunka prowadzi jednocześnie rozwój kolejnej gry o nazwie kodowej Polaris.
– Prowadzimy równolegle prace nad dwoma tytułami, co było naszym celem. Nad Polarisem pracuje obecnie blisko 200 deweloperów. Dopasujemy prowadzone rekrutacje do bieżących potrzeb projektowych. Zależy nam na przyciąganiu doświadczonych deweloperów – powiedział Adam Kiciński.
CD Projekt pracuje także nad rozwojem Gwinta.
– Pracujemy nad GWINTfinity – czyli nad zestawem inicjatyw, które mają zagwarantować, że gra będzie mogła istnieć bez naszego aktywnego wkładu – powiedział Adam Kiciński.
W 2022 r. CD Projekt zrezygnował z autorskiego silnika na rzecz wykorzystania w przyszłych grach Unreal Engine 5. Ma to ułatwić proces powstawania gier.
– Obecnie przygotowujemy się pod kątem narzędzi i procesów, niektórzy deweloperzy wciąż poznają nową technologię. Niektóre z naszych zespołów współpracują bezpośrednio z Epic Games nad aspektami wspomagającymi tworzenie gier RPG z otwartym światem i rozbudowaną fabułą. Mając na myśli projekt Polaris – praca na UE5 nie spowolni, ale też nie przyspieszy tego procesu. W przypadku kolejnych projektów, oczekujemy, że prace będą postępowały szybciej – to jedna z przyczyn, dla których w aktualizacji strategii ogłosiliśmy, że planujemy wydać trzy duże gry wiedźmińskie w ciągu sześciu lat licząc od premiery Polarisa – powiedział Adam Kiciński.
CD Projekt to największy polski producent gier wideo oraz właściciel GOG – globalnej platformy cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą studia jest seria „Wiedźmin” oraz najnowsza superprodukcja „Cyberpunk 2077”.