
CD Projekt miał 347 mln zł zysku netto w 2022 r.
CD Projekt odnotował 347,09 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2022 r. wobec 208,91 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 377,35 mln zł wobec 232,9 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 952,58 mln zł w 2022 r. wobec 888,17 mln zł rok wcześniej.
W samym IV kwartale CD Projekt wypracował 329,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (+20,5 proc. r/r), 142,9 mln zł EBIT (+51 proc. r/r) i 134,6 mln zł zysku netto (+53 proc. r/r). Wyniki okazały się nieznacznie wyższe od konsensusu.
– Miniony rok był czasem stawiania fundamentów pod przyszłość franczyzy ‚Cyberpunka’. Intensywnie pracowaliśmy nad grą, czego efektem były kolejne aktualizacje i edycja gry na najnowszą generację konsol. Jednym z kluczowych wydarzeń była bardzo pozytywnie przyjęta premiera serialu anime ‚Cyberpunk: Edgerunners’, która sprawiła, że do gry dołączyło wielu nowych graczy, ale też i tych, którzy już wcześniej odwiedzili Night City. Udowodniła ponadto, że stawianie na transmedia, a więc zwiększanie zaangażowania w ramach naszych marek i poszerzanie ich zasięgu na inne pola elektronicznej rozrywki, to słusznie obrany kierunek rozwoju. Kolejnym elementem wspierającym ‚Cyberpunka’ będzie wydanie w tym roku dużego dodatku Widmo Wolności – napisał prezes Adam Kiciński w liście do akcjonariuszy.
CD Projekt ogłosił, że kampania marketingowa DLC Cyberpunk 2077: Phantom Liberty (Widmo Wolności) rozpocznie się w czerwcu.
Pomimo braku premier, 2022 okazał się drugim najlepszym rokiem w historii grupy CD Projekt pod względem osiągniętych wyników finansowych.
– Dzięki solidnej sprzedaży ‚Cyberpunka 2077’ i ‚Wiedźmina 3’ nasze skonsolidowane przychody wyniosły 953 mln zł, a zysk netto przekroczył 347 mln zł. Dużą jego część – ponad 200 mln zł – przeznaczyliśmy na wydatki na inwestycje w rozwój naszych przyszłych produkcji – skomentował wiceprezes ds. finansowych. Piotr Nielubowicz, cytowany w komunikacie.
CD Projekt to największy polski producent gier wideo oraz właściciel GOG – globalnej platformy cyfrowej dystrybucji gier. Sztandarową grą studia jest seria „Wiedźmin” oraz najnowsza superprodukcja „Cyberpunk 2077”.