
Dino Polska: Klient jest bardziej ostrożny, utrzymuje się wzrost wartości koszyka (Fot. Dino Polska)
– Jeśli chodzi o wolumeny, to oczywiście widzimy, że klient jest w tej chwili bardziej ostrożny, jeśli chodzi o zakupy, robi bardzo przemyślane zakupy. Ale w naszym przypadku widzimy cały czas wzrost wolumenu i wartości koszyka, wynikający głównie z trafficu – powiedział Krauze podczas telekonferencji z analitykami.
Wskazał, że jeśli chodzi o cenniki dostawców, ich trend wzrostowy zatrzyma się i powoli będzie się odwracał.
– Jeśli chodzi o Wielkanoc, to nie liczyliśmy dokładnie tego efektu, ale wpływ przesunięcia Wielkanocy o tydzień w stosunku do ubiegłego roku to ok. 1 pkt proc. na poziomie like-for-like. Jeśli chodzi o kwestie cenników [dostawców], to nie chciałbym zdradzać zbyt wielu szczegółów, aczkolwiek liczymy, że te trendy wzrostowe już się zatrzymają i będą się powoli odwracały – wskazał Krauze.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5.544,29 mln zł w I kw. br., co oznacza wzrost o 46,3 proc. r/r. Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I kw. 27,2 proc., po wzroście o 20,4 proc. rok wcześniej.
Utrzymanie marży może być trudne
Dino Polska liczy na utrzymanie ubiegłorocznego poziomu marży EBITDA w br., choć ocenia, że będzie to trudne do osiągnięcia, poinformował członek zarządu Michał Krauze. Podtrzymał też cel dwucyfrowego wzrostu przychodów like-for-like w br., ale powtórzył, że prawdopodobnie może nie być to tak wysoki wzrost, jak w 2022 r.
– Jeśli chodzi o poziom marży EBITDA, to naszym celem jest utrzymanie poziomu marży EBITDA, marżowości na poziomie z ub. roku, chociaż widzimy, że sytuacja jest bardzo wymagająca i będzie to trudne do osiągnięcia – powiedział Krauze podczas telekonferencji z analitykami.
W marcu br. spółka poinformowała, że liczy na utrzymywanie wysokiej dyscypliny kosztowej, która będzie pomagać w utrzymaniu marży EBITDA za 2023 r. na poziomie zbliżonym do 2022 r.
Marża EBITDA wyniosła w ub.r. 9,3 proc. wobec 9,5 proc. rok wcześniej. W I kw. 2023 r. wyniosła 8,3 proc., podczas gdy rok temu było to 8,6 proc.
– Jeśli chodzi o like-for-like, to tak, jak mówiliśmy na ubiegłej telekonferencji, naszym celem jest utrzymanie wysokiego dwucyfrowego like-for-like. Oczywiście, pewnie nie będzie tak wysoki, jak like-for-like osiągnięty za 2022 r. – powiedział także Krauze.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.