
Fot tt/Lubawa Group
Jednostkowy szacunkowy przychód ze sprzedaży wyniósł w pierwszym kwartale 2023 roku 7 mln zł, wobec 19,1 mln zł w pierwszym kwartale 2022 r. (-63,4 proc. r/r). Jednostkowa szacunkowa strata netto ze sprzedaży wyniosła 3,7 mln zł, wobec 1,9 mln zł zysku przed rokiem. Jak tłumaczy spółka, wyniki są zbliżone do tych z lat poprzednich, a spadek r/r to efekt wysokiej bazy, jaką wygenerował jeden z kontraktów w I kwartale 2022 r.
– Analizując powyższe wyniki jednostkowe należy wziąć pod uwagę, że w I kw. 2022 roku zrealizowano większe niż typowo osiągane w I kw. przychody, wynikające z realizacji jednego z kontraktów, dzięki czemu wyniki I kw. 2022 roku były istotnie lepsze niż zwykle osiągane przez Emitenta w I kw. Wynik odnotowany w I kw. bieżącego roku jest zbliżony do wyników prezentowanych przez Emitenta w latach 2021 i wcześniejszych – czytamy w komunikacie.
Ostateczne wyniki za I kwartał 2023 r. zostaną opublikowane w raporcie kwartalnym 30 maja.
Lubawa jest producentem sprzętu dla służb mundurowych oraz branży produktów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony pracowników oraz produktów turystycznych. Informacja o wstępnych wynikach za I kwartał wyołała mocną przecenę. Przed godziną 15:00 ajche Kubawy taniały o 12,44 proc. do 3,19 zł.