Według wstępnych danych, kolejowy przewoźnik towarowy odnotowało 104,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto i 359,4 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2023 r. Dodatni wynik zelektryzował notowania spółki. We wtorek po południu kurs akcji PKP Cargo rośnie o 11 proc.
(Fot. spółka)
PKP Cargo zaliczyło udany początek 2023 roku. Spółka spodziewa się ponad 100 mln zł netto i 168 mln zł EBIT w I kw. 2023 r. To diametralna poprawa w ujęciu r/r. W I kwartale 2022 r. przewoźnik kolejowy miał 47,6 mln zł straty netto i 31,5 mln zł straty EBIT.
Według wstępnych danych, przychody z tytułu umów z klientami wyniosły 1.564 mln zł. Masa towarowa: 23,3 mln ton, praca przewozowa: 6.417 mln tkm. Jak zaznaczono, ostateczne dane zostaną przedstawione w skonsolidowanym raporcie za I kwartał 2023, który pojawi się 26 maja 2023 r.
Wstępne dane finansowe spodobały się inwestorom. We wtorek po południu notowania spółki rosną o ponad 11 proc. do 17,70 zł. To najwyższy poziom od listopada 2021 r.
"Trzy wiedźmy", obawy przed realizacją zysków na Wall Street i częściowo ryzyko związane z oceną Moody's będą dziś ograniczały zapał do zakupów akcji na GPW. Szczególnie, że nastroje na innych europejskich giełdach są mieszane. Dalej dużo natomiast dzieje się na małych spółkach. Dziś w centrum uwagi znalazły się m.in. spółki Huuuge, Answear, Enter Air i Selvita.
PKP Cargo przeprowadzi do końca września zwolnienia grupowe, które obejmą maksymalnie 500 pracowników. To element działań sanacyjnych w ramach trwającej restrukturyzacji.
Rusza aktywna faza rosyjsko-białoruskich manewrów wojskowych Zapad-2025. Polski rząd zdecydował o całkowitym zamknięciu granicy z Białorusią, co rodzi realne konsekwencje gospodarcze. Szczególnie dotkliwie może je odczuć PKP Cargo, które obsługuje kluczowy odcinek Jedwabnego Szlaku.
PKP Cargo sprzedało blisko 6,7 tys. wyeksploatowanych wagonów towarowych za 123 mln zł. To istotne wsparcie dla spółki znajdującej się w restrukturyzacji i zmagającej się z trudną sytuacją finansową.
PKP Cargo oraz spółka zależna PKP CargoTabor podpisały list intencyjny z województwem lubuskim dotyczący możliwej sprzedaży Sekcji Napraw Lokomotyw w Czerwieńsku. Transakcja ma być elementem restrukturyzacji PKP CargoTabor i wymaga szeregu zgód formalnych.
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
×
50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!
Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.