
Akcje DataWalk tanieją po informacji o spadku przychodów w I kwartale 2023 r.
– Jeszcze nie udało nam się w pełni uwolnić potencjału rynkowego naszego produktu po zeszłorocznym spowolnieniu. Pierwszy kwartał nie jest jednak zazwyczaj dobrym prognostykiem sprzedaży rocznej. Wierzymy, że rok 2023 będzie znacznie lepszy niż 2022. Pierwsze oznaki nadchodzącej poprawy są już widoczne i mierzalne, np. wartość projektów w naszym lejku sprzedażowym w pierwszych miesiącach 2023 roku znacznie wzrosła, co jest obiecującym sygnałem na przyszłość – powiedział CEO DataWalk Paweł Wieczyński, cytowany w komunikacie.
Jak dodała spółka, łączna wartość projektów w lejku po raz pierwszy w historii spółki przekroczyła 40 mln USD (+59 proc. r/r.). Zarząd liczy, że dzięki wzmocnieniu możliwości w zakresie Field Engineering, spółka będzie w stanie zwiększyć liczbę wdrożeń pilotażowych oraz pokazywać use case na rzeczywistych danych.
– Te tak zwane procesy przedsprzedażowe okazały się jednym z naszych głównych wąskich gardeł w ostatnich miesiącach. Są też inne sygnały, że zbliżamy się do przezwyciężenia ostatnich wyzwań – podzielimy się nimi w raporcie finansowym oraz podczas konferencji w przyszłym tygodniu – dodał Paweł Wieczyński.
Oficjalne wyniki za I kwartał spółka opublikuje 18 maja.
DataWalk to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.