Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. W 2019 roku na rynku zadebiutowała autorska produkcja studia – Cooking Simulator, która obecnie jest najpopularniejszą grą o gotowaniu na świecie. Obecnie zespół koncentruje się nad rozwojem płatnych DLC oraz nowymi produkcjami, w tym sequelem do hitu Cooking Simulator. Zarząd podtrzymuje, że chce by gra zadebiutowała w 2023 roku, ale pozostawia otwartą furtkę na opóźnienie projektu.
– Podtrzymujemy to. Odnosząc się do roadmapy – wrzesień będzie tym czasem, kiedy zrobimy testy zamknięte, walidację. To będzie ten moment, który nam powie, czy ten projekt jest na tyle dojrzały, ma na tyle pozytywny odbiór, żeby go wydać – powiedział Łukasz Dębski w trakcie czatu inwestorskiego w StockWatch.pl.
– Cooking Simulator jest dla nas najważniejszym projektem. Możemy z niego czerpać korzyści prze następne dni, miesiące i lata. Możemy tą grę monetyzować przez długie lata, dlatego jeśli np. zabraknie nam miesiąca, bo musimy coś jeszcze poprawić, to nie będziemy się wahać – dodał Jakub Rafał.
Cooking Simulator ma zadebiutować na rynku chińskim. Według deklaracji, tytuł powinien trafić do sprzedaży na przełomie maja/czerwca.
– Nie jest to jednak informacja wiążąca i wciąż zależna od czynników wewnętrznych oraz postępowań chińskiej strony projektu. Kolejne elementy marketingu i promocji są ustalane przez partnera Silkroad wraz ze stroną chińską. Gra diametralnie różni się od swojej zachodniej wersji, podporządkowana chińskim wymogom. Mam świadomość, że mówiliśmy, że to będzie I kwartał, ale tak się odnosiliśmy do informacji, którą my otrzymaliśmy po osiągnięciu numeru ISBN. To jak okazuje się, trzeba być bardziej cierpliwym we współpracy ze stroną chińską. W tej chwili nasz partner ze strony Chin i nasz partner Silkroad otrzymali informację, że cała ta inicjatywa powinna się odbyć na przełomie maja i czerwca, jeśli chodzi o wejście do Chin – powiedział Dębski.
Oprócz Cooking Simulator 2 spółka pracuje także nad projektami Underdose i Pizza Empire. W najbliższych miesiącach Underdose i Cooking Simulator 2 dostaną strony na Steam, a wszystkie tytuły zostaną pokazane na Gamescom.
– Do Pizza Empire dodaliśmy mocny rys tycoonowy. Zainteresowaliśmy się aspektem polityczno-socjo-społecznym. Chcemy żeby to przypominało klimatem trochę Rodzinę Soprano. Nie zawsze te decyzje muszą być moralne i odpowiedzialne. Chcemy, żeby gracz poczuł się jak Al Capone świata pizzy – powiedział Łukasz Dębski.
Strategia studia zakłada jednoczesne prace nad 2-3 produktami jednocześnie.
– Najpierw musimy dowieźć te 3 projekty, które mamy teraz. Jeżeli te 3 projekty pozwolą nam zarobić na to, żebyśmy mogli pozwolić sobie na projekty o dużo większym budżecie to chcemy to robić. Ale najpierw musimy mieć zdrowy fundament operacyjny i wiedzieć, że nas na to stać – powiedział Łukasz Dębski.
Największym akcjonariuszem spółki jest PlayWay. Spółki współpracują w zakresie testowania i promocji gier.
– Te gry, które do tej pory zrobiliśmy (Cooking Simulator i DLC: Food Network, Cakes & Cookies, Pizza) przechodziły przez akcept testerów PlayWay, ale także przez nasze testy. Przechodził także testy zewnętrzne, bo testy PlayWay skupiają się na designie, a ostatnie testy muszą się skupić na kwestiach optymalizacyjnych, funkcjonalnych projektu – powiedział Łukasz Dębski.
Nie zabrakło pytań o kwestię wypłaty dywidendy.
– W tamtym roku wypłaciliśmy Dywidend Yield na poziomie ponad 5 proc. i w tym roku zakładam, że powinien być na podobnym poziomie – powiedział Jakub Rafał, CFO BIg Cheese Studios.