
Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio. (Fot. mat. prasowe)
– Producent i wydawca gier, notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych, podtrzymuje wcześniejsze plany rozwoju produktów. Mowa m.in. o pierwszym projekcie wydawniczym w postaci gry ‚Chinese Frontiers’, a także o sequelu kultowego ‚Cooking Simulator’, które spółka zapowiedziała w przyjętym w grudniu ubiegłego roku planie działań na 2025 r. Wychodząc naprzeciw społeczności, studio niebawem rozpocznie kolejne playtesty ‚Cooking Simulator 2: Better Together’. Jednocześnie spółka podkreśliła, iż atak hakerski z drugiej połowy stycznia nie wpłynął na jej działalność biznesową – czytamy w komunikacie.
Najważniejszym celem Big Cheese Studio na 2025 r. jest realizacja i wydanie gry „Cooking Simulator 2” w drugiej połowie roku oraz dalsze rozwijanie obecnego flagowego produktu, czyli Cooking Simulator.
– W spółce są także wprowadzane zmiany organizacyjne, aby zwiększać jej efektywność operacyjną, m.in. poprzez rozwój zespołów Game Design i Quality Assurance oraz wzmocnienie zespołu Game Development. Według ustaleń poczynionych przez spółkę, w wyniku ataku hakerskiego z drugiej połowy stycznia, nie utraciła ona kodów źródłowych gier i projektów, a co za tym idzie – nie miało to istotnego wpływu na bieżącą działalność – czytamy dalej.
– Cała sytuacja nie ma żadnego wpływu ani na dotychczasowe, ani na planowane działania Big Cheese Studio oraz harmonogram prac nad grami, w tym na premierę ‚Cooking Simulator 2’. Oczywiście, podeszliśmy do sprawy w 100% poważnie, weryfikując wszystkie zabezpieczenia oraz dodatkowo zwiększając poziom ochrony naszych systemów i infrastruktury IT. Efektem ataku hakerskiego było przede wszystkim krótkotrwałe wyłączenie strony internetowej. Nie potwierdziliśmy natomiast objęcia atakiem istotnych dla naszego biznesu danych – skomentował prezes Łukasz Dębski, cytowany w komunikacie.
Ponadto spółka poinformowała, że gra „Chinese Frontiers” jest coraz bliżej premiery.
– Międzynarodowy projekt to szansa na wzmocnienie pozycji Big Cheese Studio na globalnym rynku symulatorów. Gra przeniesie graczy w czasie oraz przestrzeni – do średniowiecznych Chin. Tam czekają ich coraz to nowe wyzwania: od tworzenia i rozwijania lokalnych wiosek, po budowę Wielkiego Muru Chińskiego. Polskie studio będzie globalnym wydawcą gry ‚Chinese Frontiers’. Premiera gry ‚Chinese Frontiers’ – w wersji na PC – jest planowana najbliższe miesiące, a już niebawem rozpoczną się działania marketingowe – napisano w komunikacie.
– Wiążemy duże nadzieje nie tylko z naszym pierwszym projektem publishingowym, ale także z chińskim rynkiem. Plany obejmują bowiem ponowną premierę gry ‚Cooking Simulator’ w Państwie Środka – poprzedzoną jej metamorfozą, zrealizowaną wspólnie z Silk Road Games – zapowiedział wiceprezes Łukasz Włodarczyk.
Wraz z dodatkami „Cooking Simulator” odnotował milion sprzedanych kopii, a liczba użytkowników standardowej wersji gry ciągle rośnie. Big Cheese Studio przygotowuje kolejny dodatek – „Barbecue”. Zapowiada, że „Cooking Simulator 2: Better Together” ma zawierać m.in. nowe tryby i mechaniki. Jednak największą zmianą będzie wprowadzenie trybu kooperacyjnego.
– ‚Better Together’, czyli razem lepiej, to nie tylko tryb kooperacyjny czy możliwości tworzenia własnych przepisów. ‚Cooking Simulator’ odniósł ogromny sukces i nadal będzie rozwijany, ale już czas zaprezentować sequel. Dlatego jeszcze w marcu udostępnimy ‚Cooking Simulator 2’ do otwartych testów dla kolejnych graczy – powiedział prezes.
Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Głównym akcjonariuszem Big Cheese Studio jest Silk Road Studio. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.