
Fot. The Dust
Grupa The Dust zakończyła pierwsze półrocze 2023 r. skonsolidowanymi przychodami ze sprzedaży w wysokości 3,9 mln zł, co jest efektem rozpoczęcia komercjalizacji tytułu Hotel Renovator w wersji na PC. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wypracowany przez Grupę w ciągu sześciu miesięcy bieżącego roku wyniósł 1,01 mln zł. Nakłady i koszty produkcji wszystkich gier w Grupie The Dust w pierwszym półroczu wyniosły 4,15 mln zł.
– Pierwsze półrocze w ujęciu skonsolidowanym zakończyliśmy wynikami zgodnymi z naszymi założeniami zarówno w zakresie skonsolidowanych przychodów, jak i skonsolidowanego zysku operacyjnego. Koszty operacyjne utrzymują się na porównywalnym poziomie kwartał do kwartału i są to głównie kosztów usług obcych (w tym kontraktów B2B) oraz wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych. Dbamy o dyscyplinę kosztową, a wysoki stan krótkoterminowych aktywów finansowych na poziomie skonsolidowanym (1,2 mln PLN na koniec II kw. 2023 r.), stałe wpływy z tytułu umów wydawniczych oraz brak istotnych zobowiązań gwarantują nam pełen komfort realizacji planów produkcyjnych – komentuje Michał Smółka, członek zarządu (CFO) The Dust S.A.
Przed Grupą The Dust kolejne intensywne kwartały, przede wszystkim z uwagi na zbliżające się daty premier tytułów The Inquisitor oraz SERUM. Studia zależne zapowiedziały już obecność na największych targach branżowych w Kolonii – Gamescom, na których będą prezentować wymienione wyżej produkcje wraz ze swoimi międzynarodowymi partnerami biznesowymi Kalypso Media Group oraz Toplitz Productions.
– Jesteśmy gotowi na kolejne wyzwania. Dotychczas prowadzony model biznesowy należało zweryfikować, aby móc wejść na wyższy poziom rozwoju organicznego Grupy, ale także skalowalności i rentowności biznesu. Jesteśmy, jako organizacja gotowi do prowadzenia wszystkich etapów projektu – produkcji, marketingu i komercjalizacji. Dotychczasowy model będzie nadal funkcjonował w nowo tworzonych spółkach, ponieważ daje on stabilne i powtarzalne wyniki finansowe, ale chcąc zbudować rozpoznawalne marki nie tylko w Polsce, ale i na świecie musimy dywersyfikować sposób finansowania przyszłych projektów i przejąć funkcje wydawcy. – komentuje Jakub Wolff, prezes zarządu The Dust S.A. – Ewaluacja i adaptacja założeń strategii to nasz cel na najbliższe miesiące. – dodaje Wolff.
The Dust jest producentem i wydawcą gier. Spółka intensywnie rozwija produkcję gier własnych. Aktualnie pracuje nad grą osadzoną w świecie „Cyklu Inkwizytorskiego” na motywach twórczości Jacka Piekary oraz nad własnymi autorskimi symulatorami. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od kwietnia 2018 r.