
Fot. spółka
– Cieszę się, że wraz z Iron VR możemy podzielić się z graczami datą premiery naszego wspólnego dzieła pt. ,,Hunt Together’’. Nad rozwojem tytułu od wielu miesięcy intensywnie pracują oba nasze zespoły. Iron VR odpowiedzialne jest za stworzenie tytułu, zaś Carbon Studio trzyma pieczę od strony wydawniczej. To największy projekt z portfolio produkcyjnego Iron VR, a w kontekście budowania jednego silnego brandu, gra zyskuje dla nas szczególne znaczenie. Jesteśmy pełni entuzjazmu wobec zbliżającej się premiery ,,Hunt Together’’, czekając z niecierpliwością na reakcję graczy – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio SA.
Hunt Together to sieciowa gra VR oferująca dwa tryby rozgrywki Player vs Player, w których gracze wcielają się w nieustraszonego Łowcę lub przerażającego Ducha, by za pomocą licznych umiejętności, przedmiotów i możliwych do wykorzystania elementów otoczenia pokonać swojego rywala. Areną tych zmagań są przyprawiające o dreszcz lokacje, takie jak opuszczona kopalnia, nawiedzona posiadłość, czy zapomniany sierociniec. Gracze, oprócz możliwości zmierzenia się ze swoimi przyjaciółmi w trybie pojedynku (1v1) lub Hide and Seek (1v3), będą mogli także pozyskiwać nowe skórki dla swoich ulubionych postaci oraz rozwijać ich umiejętności dzięki systemowi progresji. Hunt Together ukaże się w wersji Meta Quest 2 i 3 w dniu 18 stycznia 2024 roku, a wersja PCVR (wraz z opcją Crossplay Meta Quest x PCVR) w lutym 2024 roku.
Carbon Studio, jako doświadczony deweloper gier VR, jest odpowiedzialny za takie unikatowe tytułu jak The Wizards – Dark Times, czy Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Najmłodszym tytułem studia jest Crimen – Mercenary Tales. Najnowsza odsłona gry, w wersji na gogle Play For Dream, miała miejsce 24 listopada 2023 r. Epicka gra akcji od samego początku przyciąga pokaźne grono entuzjastów gier VR, co widać między innymi po wysokich ocenach na platformie Meta Quest.
Aktualnie Carbon Studio zmierza do połączenia ze spółką Iron VR. Celem tego jest zbudowanie jednego silnego brandu, zwiększenie dynamiki biznesu, uproszczenie struktury organizacyjnej grupy kapitałowej, zmniejszenie kosztów funkcjonowania oraz zwiększenie wartości spółki dla akcjonariuszy.
Przewiduje się, że do finalizacji procesu dojdzie w I połowie 2024 r. Aktualnie spółka oczekuje wpisu do KRS.
Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR.