
Marcin Kwaśnica, prezes Cherrypick Games.
– Solidne wyniki z zeszłego roku dały nam komfort pracy nad projektem, który nas wszystkich ekscytuje. Pokazywaliśmy już ‘Papillon’ potencjalnym partnerom i jego odbiór jest bardzo pozytywny. Przed nami kolejne spotkania i potencjalna decyzja dot. wyboru wydawcy. Niedługo pokażemy publicznie więcej materiałów z gry – powiedział prezes Marcin Kwaśnica.
Słabsze niż przed rokiem wyniki (zanotowane przychody były o 34,7 proc. niższe rok do roku, a zysk netto wyniósł 35 tys. zł wobec 913 tys. zł przed rokiem) to w dużej mierze efekt cyklu wydawniczego. Pomimo tego Cherrypick nadal notuje pozytywne, solidne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej – w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku wyniosły one 633 tys. zł. Na koniec marca spółka dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 591 tys. zł.
W ciągu kwartału, zgodnie z zapowiedziami, spółka prowadziła też w kwartale prace nad wydaniem wybranych gier ze swojego portfolio na platformie Steam. Natomiast „My Spa Resort”, dostępna wcześniej na platformach mobilnych jedynie w formule free-to-play, została wydana na platformie subskrypcyjnej Google Play Pass. Niższe przychody zanotowała gra “Kingdoms: Merge & Build”, która zgodnie z umową z Apple, jest nadal odpłatnie rozwijana.
Na początku tego roku zarząd przyjął i przedstawił Radzie Nadzorczej aktualizację strategii rozwoju spółki, która wyznacza priorytety na lata 2024-2027. Zgodnie z nią spółka rozszerzyła swoją strategię o produkcję gier z segmentu premium, które będą mogły zostać wydane na wiele platform sprzętowych, w tym urządzenia mobilne, komputery PC, oraz konsole (Nintendo Switch, PlayStation, Xbox).
– Naszym celem jest wyprodukowanie i wydanie do 2027 roku dwóch multiplatformowych gier premium. ‘Papilllon’ to pierwsza z nich i nie możemy doczekać się już momentu, kiedy będziemy mogli podzielić się z graczami pierwszymi, większymi materiałami z tej produkcji – podkreślił Marcin Kwaśnica.
Cherrypick Games zostało założone w 2014 roku przez weteranów branży gier: Marcina Kwaśnicę i Michała Sroczyńskiego. Najbardziej znane produkcje spółki to m.in.: „My Hospital”, „My Spa Resort”, „Touchdown Hero”. W 2017 roku Cherrypick Games zadebiutowała na rynku NewConnect.