btwdhbru
Advertisement
PARTNER SERWISU
ohyvrren

ZUE miało 7,1 mln zł zysku netto, 19,8 mln zł zysku EBITDA w I poł. 2024 r.

Omawiane walory:

ZUE odnotowało 7,12 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2024 r. wobec 4,14 mln zł zysku rok wcześniej.

Fot. spółka

Zysk operacyjny wyniósł 12,28 mln zł wobec 5,97 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA sięgnęła 19,79 vs. 13,31 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 617,21 mln zł w I poł. 2024 r. wobec 540,79 mln zł rok wcześniej.

– Przychody ze sprzedaży Grupy ZUE w I półroczu 2024 r. zwiększyły się o 14 proc. do poziomu 617,2 mln zł. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 27,5 mln zł (wzrost r/r o ponad 46 proc.), zysk na działalności operacyjnej był na poziomie 12,3 mln zł (+106 proc.), a zysk netto wyniósł 7,1 mln zł (+65 proc.). Grupa wypracowała marżę brutto na sprzedaży w wysokości 4,5 proc., poprawiając ją w stosunku do I półrocza poprzedniego roku, jak również w stosunku do całego 2023 roku – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

– Wyniki pierwszego półrocza oceniamy jako satysfakcjonujące. Dynamicznie rośniemy pod względem przychodów, a co ważniejsze – poprawiamy marżę brutto na sprzedaży, która po pierwszym półroczu sięgnęła 4,5 proc. wobec 3,5 proc. rok wcześniej i 3,7 proc. w całym 2023 roku – dodał prezes Wiesław Nowak, cytowany w materiale.

Na wyniki operacyjne i finansowe Grupy ZUE istotny wpływ ma ogólna sytuacja na dwóch głównych rynkach: kolejowym oraz tramwajowym (miejskim).

– Choć obecnie na rynku mamy fazę długotrwałego spowolnienia, to wierzymy w długoterminowe perspektywy rozwoju na polskim rynku kolejowym i miejskim. Liczymy na ożywienie w zakresie przetargów, zgodnie z zapowiedziami zarządcy infrastruktury o planowanym ogłoszeniu 36 przetargów jeszcze w tym roku, w tym 8 zadań o wartości powyżej miliarda złotych i 6 zadań o wartości w przedziale 100 mln zł – 1 mld zł. Realizacja założeń przetargowych przez PKP PLK powinna mieć w naszej ocenie pozytywny i stabilizujący wpływ na krajowy rynek infrastruktury kolejowej oraz stanowić mocny impuls rozwojowy dla gospodarki kraju. Poza tegorocznymi planami przetargowymi, w ramach perspektywy finansowej 2021-2027, zgodnie z deklaracjami MI i PKP PLK do ogłoszenia w kolejnych latach pozostaną zadania w ramach Krajowego Programu Kolejowego o łącznej wartości kilkudziesięciu miliardów złotych – powiedział także prezes.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2024 r. wyniósł 7,24 mln zł wobec 4,51 mln zł zysku rok wcześniej.

➡ Poznaj StockWatch – umieściliśmy w portalu kilkadziesiąt znaków zapytania , które po kliknięciu wyświetlają opis funkcji. Sprawdź jak nasze dane i narzędzia mogą pomóc Ci w inwestowaniu.

Portfel ZUE ma wartość ok. 1,5 mld zł; spółka oczekuje ożywienia rynkowego

W portfelu Grupy ZUE o wartości ok. 1,5 mld zł znajdują się aktualnie kontrakty kolejowe i miejskie na rynku polskim oraz zlecenia kolejowe w Rumunii. Od 2023 r. poprzez nową spółkę zależną – Energopol – Grupa realizuje również kontrakty drogowe. Grupa aktywnie uczestniczy w kolejnych przetargach, zadeklarowano także.

– Nasz portfel zamówień pozostaje solidny i wart jest obecnie ok. 1,5 mld zł. Startujemy w kolejnych nielicznie ogłaszanych przetargach i niecierpliwie oczekujemy ożywienia rynkowego, w związku z zapowiedziami PKP PLK o planowanym ogłoszeniu kilkudziesięciu przetargów do końca tego roku. Podobnie jak cały rynek, mam nadzieję, że te deklaracje się wreszcie zmaterializują – powiedział prezes Wiesław Nowak, cytowany w komunikacie dotyczącym wyników za I półrocze.

– Choć obecnie na rynku mamy fazę długotrwałego spowolnienia, to wierzymy w długoterminowe perspektywy rozwoju na polskim rynku kolejowym i miejskim. Liczymy na ożywienie w zakresie przetargów, zgodnie z zapowiedziami zarządcy infrastruktury o planowanym ogłoszeniu 36 przetargów jeszcze w tym roku, w tym 8 zadań o wartości powyżej miliarda złotych i 6 zadań o wartości w przedziale 100 mln zł – 1 mld zł. Realizacja założeń przetargowych przez PKP PLK powinna mieć w naszej ocenie pozytywny i stabilizujący wpływ na krajowy rynek infrastruktury kolejowej oraz stanowić mocny impuls rozwojowy dla gospodarki kraju. Poza tegorocznymi planami przetargowymi, w ramach perspektywy finansowej 2021-2027, zgodnie z deklaracjami MI i PKP PLK do ogłoszenia w kolejnych latach pozostaną zadania w ramach Krajowego Programu Kolejowego o łącznej wartości kilkudziesięciu miliardów złotych – powiedział także prezes.

ZUE przypomina, że w czerwcu tego roku po zakończeniu prac analitycznych, rząd ogłosił kontynuację realizacji projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK). Zmianie uległa część kolejowa projektu. Głównym priorytetem będzie budowa tzw. Igrek, czyli Kolei Dużych Prędkości (300-320 km/h), która połączy Warszawę Łódź, Poznań i Wrocław. Budowa ma objąć 480 km nowych linii, a całość trasy Igrek ma zostać uruchomiona do końca 2035 roku. Kolejnym ważnym projektem w obszarze inwestycji kolejowych jest rządowy program Kolej+ o wartości 13 mld zł, którego realizacja jest zaplanowana do 2029 roku.

– Mamy nadzieję, że analiza efektywności tego programu szybko się zakończy i program przejdzie w fazę ogłaszania przetargów – powiedział Nowak.

Grupa ZUE oczekuje również ożywienia na rynku infrastruktury miejskiej. Częścią Krajowego Planu Odbudowy jest program Zielona Transformacja Miast, o wartości prawie 9 miliardów euro, w którego ramach polskie miasta mogą wnioskować o pożyczkę na budowę nowych oraz modernizację obecnych tras tramwajowych. Warto zaznaczyć, że Grupa ZUE jest jednym z najbardziej doświadczonych firm w Polsce na rynku infrastruktury miejskiej, który ma w portfelu zrealizowanych inwestycji projekty o najwyższym stopniu skomplikowania.

Grupa ZUE jest obecna także na zagranicznych rynkach, przede wszystkim w Rumunii, gdzie wspólnie z rumuńskim partnerem realizuje dwa kontrakty kolejowe. W ocenie Grupy, ten rynek ma dobre perspektywy, m.in. dzięki sprawnej absorbcji środków z UE na modernizację kolei, co przekłada się na dużą liczbę inwestycji w modernizację infrastruktury. Dodatkowo w Rumunii są również planowane znaczące inwestycje w infrastrukturę tramwajową i metro.

– Analizujemy także rynki w innych krajach europejskich – zakończono w informacji.

Głównym przedmiotem działalności grupy kapitałowej ZUE jest projektowanie oraz realizacja, w formule generalnego wykonawstwa, kompleksowych usług budowy i modernizacji linii tramwajowych oraz kolejowych, wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r. Skonsolidowane przychody ZUE wyniosły 1 484,1 mln zł w 2023 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Prognozy wyników dla trzech spółek z sektora budownictwa infrastrukturalnego

    Sezon wyników za II kwartał wśród spółek realizujących kontrakty dla sektora publicznego w obszarze infrastruktury transportowej, energetycznej i kolejowej zapowiada się niezwykle ciekawie. Analitycy Domu Maklerskiego BDM sprawdzili co mogą zaprezentować w tym roku Torpol, ZUE i Elektrotim.

  • ZUE: Zysk netto spółki w I półroczu 2025 r. wyniósł 6,1 mln zł przy spadku przychodów

    ZUE zakończyło pierwsze półrocze 2025 r. z jednostkowym zyskiem netto na poziomie 6,1 mln zł, wobec 7,2 mln zł rok wcześniej. Spadkowi zysku towarzyszył wyraźny spadek przychodów, ale spółka podkreśla poprawę rentowności względem I kwartału.

  • ZUE zaskakuje wysoką stratą w I kwartale 2025. Portfel zamówień nadal solidny

    Grupa ZUE rozpoczęła 2025 rok od pogorszenia wyników finansowych. Spółka zanotowała 4,8 mln zł straty netto, podczas gdy rok wcześniej wypracowała niewielki zysk. Przychody spadły o 40 proc. rdr, a zysk operacyjny zamienił się w stratę. Mimo trudnego kwartału spółka dysponuje solidnym portfelem zamówień i aktywnie walczy o nowe kontrakty w Polsce i Rumunii.

  • ZUE miało wstępnie 10,8 mln zł zysku netto w 2024 r.

    ZUE miało 10,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2024 r. wobec 21,1 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka, powołując się na wstępne dane. Kurs akcji spółki spada w poniedziałek po południu o ponad 2 proc.

  • Akcje ZUE pędzą w dwucyfrowym tempie. Wyniki mają dojechać w 2026 r.

    Wyniki ZUE za 2024 r. będą chude, a za 2025 r. nawet chudsze. Mimo to w ciągu ostatnich trzech miesięcy akcje spółki podrożały o 60 proc. Zapytaliśmy rynkowych ekspertów, skąd tak mocne przyspieszenie na kursie i jak ono koresponduje z perspektywami branży budownictwa kolejowego.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat