
(Fot. spółka)
Zysk operacyjny wyniósł 46,06 mln zł wobec 41,47 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 89,41 mln zł w II kw. r.obr. 2024/2025 wobec 78,77 mln zł rok wcześniej.
W I poł. r.obr. 2024/2025 (kwiecień-wrzesień 2024) spółka miała 86,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 84,62 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 176,25 mln zł w porównaniu z 162,67 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 104,55 mln zł wobec 99,91 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Istotny wpływ na wynik miało osłabienie amerykańskiej waluty, w której wrocławska spółka generuje praktycznie całość przychodów i tylko część kosztów, wskazała spółka.
– To był pracowity okres w którym rozbudowaliśmy wiele funkcjonalności naszych produktów, najważniejszy jest tu nowy model językowy zastosowany w ChatBot, który istotnie poprawił doświadczenie użytkowników. Obecnie koncentrujemy się na zmianach w infastrukturze, jakości naszych usług i budowie oferty typu suite – powiedział prezes Mariusz Ciepły, cytowany w komunikacie.
Wartość płatności uzyskanych w I połowie roku obr. przez spółkę wyniosła 45,46 mln USD, co oznacza wzrost o 13,5 proc. r/r. Wartość MRR (miesięczne powtarzalne przychody) na koniec półrocza była o 8,8 proc. wyższa niż przed rokiem i wyniosła 7,04 mln USD. Spółka zaznaczyła, że wartość ta nie obejmuje szybko rosnących płatności opartych na modelu „pay per usage”, jak np. płatności za interakcje wykonywane przez ChatBota wykraczające poza limit ujęty w abonamencie.
Na koniec I połowy roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 36 435, ChatBot 2 962, a HelpDesk 1 224.
– Na koniec września 2024 r. ARPL (średni miesięczny przychód przypadający na jedną licencję – tożsamy z wcześniej używanym terminem ARPU) produktu LiveChat wyniosło 173,9 USD, co oznacza wzrost o 11 proc. w skali roku. ARPL ChatBot wzrósł o 17 proc. do 148,1 USD, a HelpDesk zwiększył ARPL aż o 39 proc. do 191,1 USD – czytamy też w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. r.obr. 2024/2025 wyniósł 85,97 mln zł wobec 84,14 mln zł zysku rok wcześniej.
Text chce wypłacić 1,66 zł na akcję zaliczki na poczet dywidendy
Zarząd Text zwrócił się do rady nadzorczej z wnioskiem w sprawie wyrażenia zgody na wypłatę zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy za rok obrotowy 2024/2025. Kwota zaliczki wynosi 42 745 000 zł, co oznacza wypłatę 1,66 zł na akcję.
– Kwota zaliczki na poczet przewidywanej dywidendy: 42 745 000 zł – która to kwota stanowi nie więcej niż połowę zysku netto spółki wykazanego w sprawozdaniu finansowym sporządzonym na dzień 30 września 2024 roku i zbadanym przez biegłego rewidenta,
– zaliczką będzie objęte 25 750 000 akcji spółki
– kwota zaliczki, przypadająca na 1 akcję spółki, wyniesie: 1,66 zł
– planowany dzień ustalenia akcjonariuszy uprawnionych do zaliczki: 27 grudnia 2024 r.
– planowany dzień wypłaty zaliczki: 3 stycznia 2025 r. – czytamy w komunikacie.
Text (dawniej LiveChat Software) jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.