Maviator Group opracowuje i przygotowuje do komercjalizacji „latający motocykl” SkyRacerX1 – swój pierwszy model Ultralight eVTOL (elektryczny pojazd pionowego startu i lądowania). Na drodze do rozpoczęcia sprzedaży i produkcji spółka osiągnęła kilka kluczowych kamieni milowych. Niedawno z powodzeniem zakończyła się faza ulotnienia załogowego Prototypu Funkcjonalnego, który emitent zaprezentował pierwszy raz publicznie w listopadzie 2024 roku podczas demonstracji w locie dla mediów.
– Maviator jest spółką, której celem jest produkcja załogowych statków powietrznych, w pierwszej fazie przedsięwzięcia do jednoosobowego transportu osobistego w nowej gałęzi lotnictwa “aero-mobilności”, nastawiona wyłącznie na komercjalizację produktów bez opracowywania rozwiązań pod klienta i bez przyjmowania dotacji na prace B+R. Zaplanowana cena to 135 tys. USD i jest to cena podobna do konkurencji – powiedzieli w trackie czatu inwestorskiego StockWatch.pl przedstawiciele spółki.
W czwartym kwartale 2024 rozpoczęły się prace projektowe Prototypu Produkcyjnego. Trójmiejska firma już w drugim kwartale 2025 roku planuje zaprezentować w Europie finalną wersję prototypu produktu SkyRacerX1.
– Jesteśmy osobną kategorią w tej poziomej segmentacji rynku, to jest świadome działanie biznesowe. Typów jeżdżących motorów jest kilka i są też takie, które służą do miejskiej mobilności. Pomimo to zakładamy możliwość poszerzenia oferty w ramach segmentacji poziomej o urządzenia latające z pozycją siedzącą pilota z górną zabudową. Te decyzje jak ostatecznie rozwijać ofertę mamy przed sobą, gdy nasze cele biznesowe zweryfikuje rynek – powiedzieli przedstawiciele Maviator Group.
Pojazd ma być łatwy w obsłudze, a opanowanie zasad latania ma trwać bardzo krótko.
– Przewidujemy dwie metody sterowania dostępne do wyboru przez klienta – sterowanie standardowe jak w dronach oraz nasze autorskie rozwiązanie, które jest w trakcie opracowania. Ponieważ sposób sterowania wywodzi się z wielowirnikowców, to chcemy pozostawić możliwość pilotowania jak w dronie. Jeśli kiedykolwiek ktoś grał na konsoli bądź sterował dronem, nie powinien mieć problemu z pilotowaniem Skyrecera. Przewidujemy szkolenie lotnicze, które będzie trwało od 3 do 5 dni – powiedzieli przedstawiciele Maviator Group.
Branych pod uwagę jest kilka wydarzeń mających bardzo duży potencjał dla budowy rozpoznawalności i wizerunku marki oraz rozpoczęcia przyjmowania pierwszych zamówień na produkt. Spółka spodziewa się także zainteresowania ze strony potencjalnych inwestorów, a także potencjalnych partnerów.
– Nasza strategia marketingowa przewiduje taką współpracę w trakcie realizacji projektu i takie rozmowy się rozpoczęły. Pierwsze spotkanie z klientami będzie podczas 6th Edition of Warsaw Motorcycle Show – 03.2025 – powiedzieli przedstawiciele Maviator Group.
Nie ma przeszkód prawnych dla tego typu transportu. Prawo w Unii Europejskiej wydaje się wręcz wyprzedzać postęp w tym obszarze.
– Obecnie w Polsce i Uni Europejskiej oraz USA urządzenia takie jak SkyRacer/Jetson/Rise traktowane są przez prawo jak urządzenia latające klasy Ultra Light. Dla jednoosobowych lotów z pilotem na pokładzie w lotach poza terenem zurbanizowanym oraz przestrzeni powietrznej klasy G obecnie nie jest wymagane certyfikowanie urządzenia i posiadanie licencji pilota oraz stosowanie szczególnych zasad wykonywania lotów. W maju 2025 r. w Unii Europejskiej wchodzi nowe prawo lotnicze dotyczące całej branży Advanced Aerial Mobility w Europie. które umożliwia uzyskanie uproszczonej certyfikacji tych urządzeń i ułatwione zdobywanie licencji pilota dla pilotowania tych urządzeń – powiedzieli w trackie czatu inwestorskiego StockWatch.pl przedstawiciele spółki.
Urządzeniem spółki interesuje się także wojsko i inne formacje mundurowe.
– Zgłosili się do nas przedstawiciele specjalsów z Gdyni i Krakowa zainteresowani takim urządzeniem zdolnym przenosić żołnierzy w niskim locie na krótkich dystansach i uważamy że te oczekiwania spełniać będzie wersja X2. Dodatkowym atutem tego urządzenia jest gotowość do lotu do 3 min oraz możliwość zmieszczenia 4 takich aparatów latających do standardowego wojskowego kontenera logistycznego – powiedzieli przedstawiciele Maviator Group.
Maviator jest w trakcie pierwszej publicznej emisji akcji serii E. W ofercie jest 190 tys. akcji po 18,55 zł za walor co daje ok. 3,5 mln zł. Minimalny zapis to 200 akcji.
– Zapisy na akcje są dostępne na stronie internetowej spółki na podstronie emisji. Zapisy trwają do końca stycznia – dodali.
Spółka planuje kolejne rundy finansowania.
– Pozyskanie kolejnych środków inwestycyjnych jest zaplanowane na III kw. 2025 r. i będą to środki na: wyposażenie produkcji, materiały i komponenty do produkcji, szeroką komercjalizację i jeśli to będzie konieczne na proces certyfikacji urządzenia. Zakładamy pozyskanie inwestora strategicznego – powiedzieli przedstawiciele zarządu.