
Dino Polska miało 1504,98 mln zł zysku netto, 2317,51 mln zł zysku EBITDA w 2024 r.
Zysk operacyjny wyniósł 1 908,33 mln zł wobec 1 875,86 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 2 317,51 mln zł wobec 2 232,68 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 29 273,79 mln zł wobec 25 666,26 mln zł rok wcześniej.
– W 2024 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 29,3 mld zł i były o 14,1 proc. wyższe niż w 2023 r. Blisko 40 proc. przychodów pochodziło ze sprzedaży produktów świeżych, w szczególności owoców i warzyw, pieczywa oraz świeżego mięsa produkowanego przez zakład mięsny Agro-Rydzyna. Dynamika sprzedaży liczona w ujęciu like-for-like (LFL, w sklepach istniejących przynajmniej rok) wyniosła w 2024 r. 5,3 proc. Była niższa niż pierwotnie zakładana przez spółkę i w całości została osiągnięta dzięki wzrostowi wolumenu sprzedanych produktów – napisał członek zarządu Michał Krauze w liście dołączonym do raportu.
– Czynnikiem wpływającym na przychody negatywnie okazała się deflacja. Dynamika cen netto w sieci Dino była ujemna w2024 r. i nie odzwierciedlała inflacji żywności w Polsce, która wyniosła 3,3 proc. i wynikała głównie z przywrócenia 5-proc. stawki VAT na żywność w kwietniu 2024 r. Plany spółki na 2025 r., oparte o dalszy wzrost wolumenu sprzedaży i powrót wewnętrznej inflacji w cenach netto, zakładają wysoki jednocyfrowy wzrost tempa sprzedaży LFL. W ujęciu kwartalnym, w trendzie tym mogą wystąpić odchylenia wynikające z przesunięcia Świąt Wielkanocnych z I kw. w2024 r. do II kw. w 2025 r. – dodał.
Członek zarządu wskazał również, że równolegle do 14,1-proc. wzrostu przychodów w 2024 r., na który oprócz deflacji wpływały także ostrożne decyzje zakupowe konsumentów, Grupa Dino działa pod silną presją rosnących kosztów operacyjnych. Skutkowało to wzrostem wyniku EBITDA o 3,8% oraz spadkiem marży EBITDA o 0,8 pkt proc.
– Celem Dino Polska na 2025 r. jest powrót marży EBITDA na ścieżkę stopniowego wzrostu. Po wymagającym 2024 r. może to wydawać się ambitnym założeniem, jednakże wyższa oczekiwana dynamika przychodów przy równoczesnym wolniejszym tempie wzrostu kosztów operacyjnych, a także konsekwentny wzrost skali działalności będą wspierać w jego osiągnięciu – zapowiedział Krauze.
W 2024 r. Dino Polska otworzyła 283 nowe sklepy, o 13,2 proc. więcej niż rok wcześniej i nieznacznie więcej niż spółka zakładała na początku roku. Na koniec 2024r. w Polsce działało 2 688 sklepów, podsumował członek zarządu.
W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 1 172,31 mln zł w 2024 r. wobec 1 171,05 mln zł zysku rok wcześniej.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.