
11 bit studios zamknęło kwartał na minusie. Frostpunk 2 i The Alters w centrum uwagi
Wynik na poziomie netto okazał się znacznie słabszy od konsensusu. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się straty netto w okolicach 0,9 mln zł. Na poziomie EBIT konsensus celował w 0,1 mln zł zysku.
– Istotny wpływ na to miała kilkukrotnie większa niż rok wcześniej amortyzacja oraz niegotówkowe, w dużej mierze, różnice kursowe w wysokości aż 4,25 mln zł. Wynikały z przeszacowania wartości posiadanych przez spółkę aktywów pieniężnych, które denominowane są w walutach obcych, głównie USD – wyjaśnia Przemysław Marszał, prezes zarządu 11 bit studios.
Na koniec marca 2025 roku spółka posiadała na kontach 69,5 mln zł środków pieniężnych i ich ekwiwalentów, co oznacza wzrost o nieco ponad 6 proc. względem końca 2024 roku.
„Frostpunk 2” i „The Alters” w centrum uwagi
W segmencie gier własnych głównym obszarem prac był rozwój „Frostpunka 2”. Wydany 8 maja patch 1.3 miał na celu odpowiedź na zgłoszenia społeczności graczy i może pozytywnie wpłynąć na długoterminową sprzedaż. Spółka kontynuuje prace nad wersją konsolową gry oraz płatnymi dodatkami, które mają przedłużyć cykl życia produktu.
Jednocześnie finalizowano produkcję gry „The Alters”, której premiera zaplanowana jest na 13 czerwca 2025 roku. Tytuł zadebiutuje równocześnie na PC, Xbox Series X/S oraz PlayStation 5. Gra będzie również dostępna od dnia premiery w usłudze Game Pass.
– Ostatnie miesiące poświęcone zostały na wprowadzenie szeregu poprawek i usprawnień do gry, które eliminują wszelkie niedociągnięcia zgłaszane przez testerów zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Można powiedzieć, że „The Alters” będzie najlepiej przetestowaną grą w historii 11 bit studios – deklaruje Przemysław Marszał.
Intensywna kampania promocyjna The Alters
Równolegle 11 bit studios prowadzi szeroko zakrojoną kampanię marketingową gry „The Alters”. Tytuł zajmuje obecnie 35. miejsce na globalnej wishliście platformy Steam, co jest drugim najlepszym wynikiem w historii spółki.
Ważnym elementem promocji były pokazy gry zorganizowane w dniach 14–15 maja w Warszawie. Uczestniczyli w nich przedstawiciele globalnych mediów branżowych oraz czołowi influencerzy. Oprócz „The Alters”, goście mieli okazję przetestować także „Moonlightera 2” – tytuł z wydawnictwa 11 bit studios, którego premiera planowana jest na lato 2025 roku. Jeszcze w tym roku ma się również ukazać gra „Death Howl”, produkowana przez duńskie studio The Outer Zone.
Strategia oparta na trzech filarach
W kwietniu 2025 roku spółka zaprezentowała strategię, w której wskazała trzy główne obszary działalności. Pierwszy z nich to produkcja nowych gier tworzonych przez wewnętrzne zespoły deweloperskie. Taki model ma zapewnić spółce szansę na duże sukcesy zarówno produktowe, jak i finansowe.
Drugim filarem będzie rozwój tzw. platform games, czyli gier posiadających dużą i aktywną bazę graczy. Celem jest zapewnienie stabilizacji finansowej i dalsze rozwijanie kluczowych IP.
Trzecim obszarem ma być działalność wydawnicza, pozwalająca na dywersyfikację przychodów i zwiększenie szans na sukces komercyjny gier zewnętrznych partnerów.
– W ramach opisanej powyżej strategii Spółka już kilka miesięcy temu zainicjowała prace nad pierwszą grą typu platformowego – „Frostpunkiem 1886”. Gra, która ma być rozbudowaną i zmodernizowaną wersją pierwszego „Frostpunka”, powstaje na silniku Unreal Engine 5 i ma zadebiutować w 2027 roku – zapowiada Przemysław Marszał.
Równolegle trwają prace koncepcyjne nad nowymi tytułami. Najbardziej zaawansowany z nich nosi roboczą nazwę P12, a kolejne – od P13 do P15 – mają rozpocząć fazę produkcyjną w najbliższych kwartałach.