
Fot. Pexels
Konsorcjum firm Trakcja (lider) i Kauno tiltai złożyło najtańszą ofertę w przetargu na wykonanie projektu technicznego i wykonawczego oraz budowę odcinka autostrady A2 o długości ponad 9 km, prowadzącego w kierunku terminala samochodowego w Koroszczynie w woj. lubelskim. Wartość oferty wynosi 445,24 mln zł – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
– Najtańszą ofertę w przetargu na projekt i budowę złożyło konsorcjum firm Trakcja (lider) i Kauno tiltai, które wyceniło zadanie na 445 242 360,83 zł. Rozpoczęła się analiza i ocena wszystkich ofert. Umowę planujemy podpisać jeszcze w tym roku – czytamy w komunikacie.
W przetargu wzięło udział dziewięciu wykonawców. Kolejne oferty złożyli: Mirbud i Budpol – 457,77 mln zł, PORR i P.H.U.B. Piotr Pawlica – 512,34 mln zł, Mostostal Warszawa – 532,11 mln zł, Budimex – 538,21 mln zł, Strabag – 603,53 mln zł, Rubau Polska – 606,12 mln zł, Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones – 568,58 mln zł oraz Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 631,46 mln zł.
Postępowanie ogłoszono w trybie przetargu nieograniczonego. O wyborze zadecydują kryteria: cena (60 proc.), wydłużenie gwarancji na ekrany akustyczne i ich elementy (10 proc.) oraz na obiekty mostowe wraz z wyposażeniem (30 proc.).
– Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w IV kwartale 2025 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 32 miesiące od daty jej zawarcia (w tym etap projektowania 10 miesięcy od daty podpisania umowy). Do etapu realizacji robót nie wylicza się tzw. okresów zimowych. Zakończenie prac przewidywane jest w 2029 r. – czytamy dalej.
Nowa trasa będzie posiadać dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu oraz rezerwę terenu pod ewentualną budowę trzeciego pasa.
Trakcja działa w sektorze budownictwa infrastrukturalnego w Polsce i za granicą. Spółka należy do PKP PLK. W 2024 r. osiągnęła 2,1 mld zł skonsolidowanych przychodów.