W III kwartale ABC Data wypracowała 857,1 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 27,4 proc. w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku. Jednak wyższa sprzedaż nie szła w parze z zyskami. Skonsolidowana EBITDA wypracowana w minionym kwartale wyniosła tylko 9,5 mln zł (spadek o 16,3 proc.). Wynik netto na poziomie grupy wyniósł 5 mln zł, podczas gdy jeszcze tok temu było to 6 mln zł.
Lepiej zyski prezentują się w ujęciu narastającym za trzy kwartały. Tu EBITDA bez wpływu zdarzeń jednorazowych to 31,9 mln zł zysku EBITDA, co daje 8,7-proc. wzrost. Natomiast narastająco po trzech kwartałach 2012 r. oczyszczony zysk netto (po wyeliminowaniu wpływu odpisu na należności od SCOP, wyniku na zbyciu akcji Optimus SA oraz działalności zaniechanej SCOP) wzrósł o 11 proc. do kwoty 16,7 mln zł. >> Analizę wskaźnikową w oparciu o najnowsze wyniki znajdziesz tutaj.
Spółka poinformowała, że w trzecim kwartale zanotowała istotne zwiększenie sprzedaży eksportowej. Kilka dni temu weszła na rynek węgierski. Ponadto w krajach nadbałtyckich odnotowała 60-proc.wzrost sprzedaży w III kwartale przy utrzymaniu marż na sprzedaży. Teraz chce powalczyć o wyższe marże i zapowiada reorganizację w portfolio sprzedawanych produktów.
– Chcemy wprowadzić nowe produkty do naszej oferty, mają one zastępować te mniej rentowne. Szczególnie chcielibyśmy się skupić na dystrybucji smartphonów z górnej półki oraz tabletów. Dodatkowo chcemy zacząć dystrybucję gier. Ważnym rynkiem może okazać się dystrybucja dekoderów DVBt do odbioru telewizji naziemnej. – powiedział Wojciech Łastowiecki, wiceprezes ABC Data.
>> Sytuację spółki śledzimy na bieżąco. >> Wszystkie najważniejsze informacje na temat dystrybutora sprzętu IT znajdziesz w serwisie StockWatch.pl.
Z ostatniego raportu finansowego dowiadujemy się także, że w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku środki pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 83,5 mln zł, a rok wcześniej 114,9 mln zł. Na koniec września kapitał własny wynosił 267,6 mln zł i wzrósł w ujęciu rocznym z 226,4 mln zł. W tym samym okresie środki pieniężne i ich ekwiwalenty zwiększyły się z 9,7 mln zł do 11,6 mln zł, a krótkoterminowe zadłużenie bankowe spadło z 125,2 mln zł do 96,9 mln zł.
Spółka szykuje się do przedstawienia nowej strategii na kolejne lata. Chce to zrobić w I kwartale 2013 roku. Ze wstępnych informacji wynika, że ma się opierać m.in. na zwiększeniu aktywności w kanale on-line i zwiększeniu portfolio.
Raport finansowy i zapowiedzi zarządu nie podziałały na inwestorów. Kurs na środowej sesji jest pod kreską i traci około 1 proc. W tym roku notowania ABC Data, poza zrywem z początku roku, radziły sobie słabo. Tegoroczna stopa zwrotu jest na blisko 15-proc. minusie.
>> Najnowsze dane finansowe spółki są już w serwisie. >> Zobacz obraz fundamentalny grupy ABC Data w serwisie StockWatch.pl