oxaxlamp
Advertisement
PARTNER SERWISU
glttnrxr

Kurs Eurocashu potknął się o wysokie oczekiwania rynku

Omawiane walory:

To nie był kolejny błyskotliwy kwartał w wykonaniu handlowego giganta. Zyski wypracowane w I kwartale mocno rozminęły się z oczekiwaniami rynku. Dodatkowy niesmak pozostawiły niższe marże handlowe i niewielki wzrost przychodów.

W I kwartale zysk netto grupy Eurocash przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 11,3 mln zł wobec 10,3 mln zł przed rokiem. Wynik nie sprostał konsensusowi PAP, który zakładał 15 mln zł. Jeszcze większy rozdźwięk zobaczyliśmy na poziomie EBIT. Tu zysk opiewał na 21,2 mln zł, czyli mniej o 37 proc. r/r i prawie o 45 proc. poniżej oczekiwań rynku. Natomiast przychody zwiększyły się o 3,5 proc. do 3,86 mld zł, ale konsensus przewidywał uzyskanie 3,94 mld zł.>> Komunikat wraz z raportem znajdziesz tutaj.

O wzroście sprzedaży w grupie decydowały formaty Cash&Carry oraz Delikatesy Centrum. Jednak nie obyło się bez spadków w niektórych jednostkach. Sprzedaż alkoholu zrealizowana przez grupę spółek Premium Distributors wyniosła 417,5 mln zł (spadek o 2 proc. r/r). Sprzedaż Eurocash Dystrybucja z uwzględnieniem Pol Cater spadła o 8,9 proc. r/r do 142,3 mln zł. Podobna sytuacja wystąpiła w Grupie Dystrybucyjnej Tradis. Tu sprzedaż do klientów zewnętrznych wyniosła 1,262 mld zł (-5,6 proc.). Spółka tłumaczy to procesem integracji placówek cash&carry z formatem cash&carry Eurocash, co spowodowało zmniejszenie sprzedaży Tradisu w tym kanale sprzedaży.

– Na pierwszy plan wybija się niewielka dynamika przychodów, która również była mniejsza od konsensu rynkowego. W I kwartale na wzrost sprzedaży grupy przełożyły się wyniki formatów Cash&Carry oraz Delikatesy Centrum, które zanotowały wzrost sprzedaży o odpowiednio 14,9 proc. oraz 10,5 proc., przy wzrostach sprzedaży LFL na poziomie 8,1 proc. oraz 0,9 proc. Spadki na niższych poziomach rachunku wyników wynikały z niższej marzy handlowej (9,2 proc. vs 10,1 proc. rok wcześniej), EBITDA spadła o 16,4 proc. r/r do 50,2 mln zł, EBIT o 37,4 proc. r/r do 21,2 mln zł, jedynie zysk netto był nieznacznie lepszy i wyniósł 11,3 mln zł. Poprawa na poziomie netto wynikała z niższych niż w ubiegłym roku kosztów finansowych, związanych głównie z obsługą zadłużenia zaciągniętego w związku z akwizycją Grupy Tradis. – ocenia Marcin Stebakow, analityk DM Banku BPS.

>> Eurocash po wynikach rocznych przeszedł przez szczelne sito metody CANSLIM. >> 5 ciekawych spółek wg strategii CANSLIM Williama O’Neila.

Łączne przepływy pieniężne w I kwartale 2013 r. wyniosły -60,70 mln zł, a przepływy z działalności operacyjnej osiągnęły poziom 42,55 mln zł (84,8 proc. wartości EBITDA w I kwartale 2013 r.). Na koniec marca zobowiązania razem stanowiły 3,77 mld zł, podczas gdy trzy miesiące wcześniej było to 3,9 mld zł.

W piątek kurs Eurocashu od rana traci na wartości, a przecena momentami przekracza 4 proc. Niemniej akcjom spółki towarzyszy długoterminowy trend wzrostowy i tylko w tym roku stopa zwrotu wynosi 30 proc.>> Sprawdź też walor od strony technicznej w serwisie ATTrader.pl

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Eurocash rozwija markę własną „Codzienny” i zapowiada wzrost udziału private label

    Grupa EUROCASH ogłosiła wprowadzenie nowej marki własnej "Codzienny", obejmującej artykuły pierwszej potrzeby. To element strategii, której celem jest zwiększenie udziału produktów private label w całkowitej sprzedaży z obecnych 5 proc.

  • Eurocash pogłębia stratę netto, ale poprawia rentowność EBITDA w II kwartale 2025

    Grupa EUROCASH zakończyła II kwartał 2025 r. stratą netto przypisaną akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości 13,5 mln zł, jednak poprawiła zysk EBITDA do 229,54 mln zł. Spółka odnotowała wzrost rentowności mimo spadku przychodów i kontynuowała działania optymalizacyjne.

  • 3 spółki z szansą na skokową poprawę zysku netto

    Trwa sezon wyników za II kwartał, a wraz z nim polowanie na spółki z ponadprzeciętnymi dynamikami. Na bazie prognoz analityków Noble Securities wytypowaliśmy trzy spółki, które w najbliższych tygodniach mogą popisać się skokową poprawą zysku netto.

  • Eurocash, Chorten i Netto tworzą wspólną spółkę, by wejść do europejskiej grupy zakupowej EMD

    Grupa EUROCASH, Grupa Chorten i Netto Polska zamierzają powołać spółkę joint venture, która umożliwi im przystąpienie do European Marketing Distribution (EMD) – największej europejskiej grupy zakupowej w branży FMCG. Warunkiem transakcji jest zgoda UOKiK. Współpraca ma zwiększyć siłę zakupową sieci i obniżyć koszty w łańcuchu dostaw.

  • Nowe rekomendacje dla Żabki i Eurocashu

    Najnowsze rekomendacje przyniosły zmiany w ocenie dwóch istotnych graczy z sektora handlu detalicznego. Grupa Żabka została objęta pozytywnym pokryciem przez Wood & Company, natomiast analitycy Oddo BHF skorygowali swoje nastawienie do EUROCASHu.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat