
Wtorkowa konferencja chińskiej spółki Peixin (fot. stockwatch.pl)
We wtorek odbyła się konferencja prasowa nietypowej spółki, która już za kilka tygodni może zadebiutować na warszawskim parkiecie. Mowa tu o PEIXIN International Group, chińskiej firmie wchodzącej w skład holdingu produkującego maszyny i linie produkcyjne do wytwarzania artykułów higienicznych codziennego użytku. Spółka zmierza zaoferować do 4 mln akcji nowej emisji po cenie maksymalnej 25 zł za sztukę. Szacowana wartość brutto oferty to 100 mln zł, czyli ok. 23,58 mln EUR (21,35 mln EUR netto). Pozyskane środki mają posłużyć częściowemu finansowaniu przypadającego na lata 2013-2015 programu inwestycyjnego grupy, o wartości ok. 70 mln EUR.
Zapisy wśród inwestorów indywidualnych ruszają 18 września i potrwają do 25 września 2013 r. O jeden dzień dłużej będą trwały zapisy wśród inwestorów instytucjonalnych (18- 26 września).
– Rynek sprzyja naszej firmie. Widać zależność, że wraz ze wzrostem popytu na produkty higieniczne, wzrasta popyt na maszyny służące do ich produkcji. Działamy głównie na rynku w Chinach, ale prawie połowa przychodów generowana jest z eksportu. Uważam, że wzrost naszego biznesu jest ograniczony jedynie poprzez moce produkcyjne. – powiedział na konferencji poświęconej IPO Ming Shen, członek zarządu PEIXIN International Group.
Prezes PEIXIN przyznaje, że decyzja o przeprowadzeniu oferty w Polsce nie jest przypadkowa i wynika z charakterystyki grupy. Debiut na GPW jest podyktowany wielkością naszego rynku oraz perspektywami jego rozwoju. Dzięki obecności na warszawskim parkiecie spółka chce zyskać na rozpoznawalności i wiarygodności wśród regionalnych klientów i instytucji finansowych.
– W ostatnich latach włożyliśmy wiele wysiłku w osiągnięcie pozycji jednego z liderów rodzimego rynku i weszliśmy na najbardziej obiecujące rynki zagraniczne. Działamy w szybko rozwijającym się segmencie i z tego powodu konieczne staje się zwiększenie mocy produkcyjnych tak, aby móc sprostać rosnącemu popytowi na nasze produkty – zarówno na rynku krajowym, jak i rynkach zagranicznych. – mówi QuilinXie, założyciel, główny akcjonariusz i prezes PEIXIN.
>> Dobra selekcja plus odrobina cierpliwości dały niektórym inwestorom nawet 60 proc. zysku. >> Cztery najlepsze debiuty 2013 roku.
Hongyan Dai, członek zarządu przyznaje, że pozyskanie finansowania na rodzimym rynku kapitałowym jest bardzo trudne, z uwagi na niewielki rozmiar spółki oraz długie oczekiwanie na dopuszczenie do notowań na giełdzie (niekiedy nawet rok). Dodatkowo spółki z innych, popularnych obecnie branż, takich jak IT czy nowe technologie, mogą być uprzywilejowane w takim procesie.
Strategicznym celem grupy jest utrzymanie pozycji jednego z liderów chińskiego rynku w zakresie osiąganych wyników i jakości produktów. Grupa zamierza również zwiększać obecność na rynkach zagranicznych, szczególnie poprzez sprzedaż bezpośrednią, utrzymując udział sprzedaży krajowej i eksportu w strukturze przychodów na porównywalnym poziomie. Dotrzymanie tempa rosnącego popytu ma być możliwe dzięki zwiększeniu mocy produkcyjnych, zakupie maszyn i budowie nowego zakładu produkcyjnego. Według szacunków, w wyniku realizacji planu inwestycyjnego chińska grupa będzie mogła ponad trzykrotnie zwiększyć obecne zdolności wytwórcze.
W 2012 r. PEIXIN osiągnął 46,5 mln EUR przychodów, wzrost o 42 proc. w ujęciu r/r. Podobne tempo zanotował wynik EBITDA, który wyniósł 15,1 mln EUR. EBIT opiewał na 13,8 mln EUR (+44 proc. r/r), a zysk netto sięgnął 11,4 mln EUR (+39 proc. r/r). Z uwagi na obecne i przyszłe potrzeby inwestycyjne zarząd PEIXIN nie rekomendował wypłaty dywidendy z zysku za rok 2012. W pierwszym półroczu 2013 r. przychody PEIXIN wzrosły o 22 proc. do 27,4 mln EUR. EBITDA i EBIT zwiększyły się o 1/4 do odpowiednio 9,4 mln EUR i 8,6 mln EUR. Na poziomie netto spółka zanotowała zysk 7,2 mln EUR, co oznacza wzrost o 26 proc. r/r.
>> Ciekawych ofert z rynku pierwotnego będzie więcej – niedawno do Komisji Nadzoru Finansowego trafił prospekt emisyjny dużej spółki energetycznej. >> IPO Energi musi zmierzyć się z presją zmian w OFE.