Tele-Polska Holding szacuje, że do 2015 r. zwiększy skonsolidowane przychody o 78 proc., do 364,4 mln zł. Ponadto spółka zamierza osiągnąć blisko trzykrotnie wyższy wynik netto, który ma wynieść w 2015 r. 14,3 mln zł. Telekom spodziewa się dynamicznego wzrostu sprzedaży i zysków m.in. dzięki obniżeniu dotychczasowych kosztów operacyjnych w działalności telekomunikacyjnej oraz ekspansji na rynku energii elektrycznej. >> Komunikat znajdziesz tutaj.
– W I połowie 2013 r., wypracowaliśmy 7,3 mln zł zysku netto wobec 7,2 mln zł zakładanych do osiągnięcia w całym roku, nie po raz pierwszy zresztą przekraczając prognozy. Przy wykorzystaniu środków, jakie spodziewamy się pozyskać z publicznej emisji akcji, będziemy mogli nie tylko jeszcze skuteczniej pozyskiwać klientów dla obecnie świadczonych usług, ale również budować bazę pod komercjalizację nowych produktów, z energią elektryczną na czele. – analizuje Marek Montoya, wiceprezes zarządu Tele-Polska Holding.
Zarząd TPH zdecydował się na poniesienie prognoz na lata 2013-2015 r. za sprawą rosnącej sprzedaży usług telekomunikacyjnych oraz niezwykle obiecującej perspektywy dla rozwoju nowych produktów grupy. Marek Montoya podkreśla, że nowe szacunki zostały sporządzone w oparciu o konserwatywne założenia, w szczególności dotyczące wypracowywanych zysków.
– Od debiutu w 2009 r. na alternatywnym rynku GPW konsekwentnie powtarzamy, że zależy nam na budowaniu relacji z inwestorami. W minionych latach udowodniliśmy, że nasze projekcje wyników spółki są zachowawcze, lecz przez to podwójnie wiarygodne. Prognoza na lata 2013-2015 r. została sporządzona w analogiczny, jak w minionych latach sposób. Jesteśmy przekonani, że najbliższe lata przyniosą dalszy, dynamiczny wzrost biznesu grupy, co znajdzie odzwierciedlenie w wynikach finansowych spółki. – dodaje przedstawiciel TPH.
>> W serwisie znajdziesz analizę aktualnej sytuacji fundamentalnej TPH po wynikach za ostatni kwartał. >> Zobacz analizę najnowszego raportu przygotowaną przez analityka portalu StockWatch.pl
Wiceprezes TPH wiąże duże nadzieje z pierwszym projektem biznesowym grupy poza rynkiem telekomunikacyjnym, czyli sprzedaży energii elektrycznej. Po fazie badania rynku grupa przystąpiła do realizacji ambitnego planu rozwoju energetycznego segmentu, w październiku ruszając z akwizycją klientów i pełnowymiarową sprzedażą prądu.
– Wyniki pilotażu realizowanego przez spółkę Polska Energetyka Pro, są bardzo obiecujące. Know-how, rozwiązania techniczne i prawne, doświadczenia w budowaniu świadomości klientów wyniesione z branży telekomunikacyjnej pozwalają nam skutecznie poruszać się po rynku alternatywnej sprzedaży energii, wspierając jego rozwój. Mamy wszelkie podstawy ku temu by sądzić, że biznesowy sukces, jaki odnieśliśmy na rynku telekomunikacyjnym, powtórzymy na rynku energii. A co najważniejsze, w krótszym czasie. – przekonuje Montoya.
Rozwój sprzedaży energii elektrycznej nie jest jedynym celem emisyjnym trwającej oferty nowych akcji TPH. Zakładane na blisko 19 mln zł wpływy z emisji grupa telekomunikacyjna zamierza przeznaczyć na rozwój bazy abonenckiej (przede wszystkim akwizycję klientów indywidualnych), rozbudowę infrastruktury sieciowej oraz stworzenie centrum przetwarzania danych dla średnich i dużych przedsiębiorstw. Zgodnie z harmonogramem przydział akcji nastąpi do 27 listopada. Oferującym akcje TPH SA jest Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska SA.>> Odwiedź stronę analityczną spółki w serwisie.